Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Thursday, February 20, 2020

2020-02-20 פברוקים בבחירות -- שקיפות לא מתאימה לוועדת הבחירות המרכזית

 Joseph Zernik
5 mins · 
פברוקים בבחירות -- שקיפות לא מתאימה לוועדת הבחירות המרכזית
לאחר שהפברוקים נחשפו בבחירות סבב א', השופט מלצר מצא את הפתרון המושלם - מסתירים את הפרוטוקולים בתואנת "הגנת הפרטיות"... במצב דומה בארה"ב בשנת 1946 - האזרחים נטלו נשק לידיים...
בבלוג: https://human-rights-alert.blogspot.com/2020/02/2020-02-20.html
Image may contain: 1 person, standing Image may contain: ‎1 person, ‎text that says '‎הבייתה! מלצר‎'‎‎ 
* בבחירות סבב א' - אפריל 2019 - הציבור נחשף לרמת הפברוקים בניהול הבחירות תודות למשמר האזרחי בבחירות וסדרת תחקירים ב"הארץ". בין השאר נחשפנו לשינויים/פברוקים/זיופים נרחבים בפרוטוקולים, שנחתמו ע"י השופטים בוועדות האזוריות רק ב-25% מהמקרים!
* בבחירות סבב ב' - ספטמבר 2019 - הוועדה בראשות השופט חנן מלצר מצאה את הפתרון המושלם: מסתירים את הפרוטוקולים בתואנת "הגנת הפרטיות". אין שם פרטיות בפרוטוקולים, פרט לת"ז וכתובות של חברי ועדות הקלפי. ואת זה אפשר להשחיר בקלות. לאחר הבחירות, מנכ"לית הוועדה - עו"ד אורלי עדס - הכריזה: אלה הבחירות הכי טובות שניהלנו. ברור - כי אתם מסתירים את הפברוקים!
* בבחירות סבב ג' - מרץ 2020  - נראה השופט ניל הנדל מתכוון להמשיך באותה שיטה - בהסתרת הפברוקים. "אנו" מפרסמים פנייה לציבור (העתקה להלן)  להצטרף לקבוצת ווצאפ, לשלוח הודעות לוועדה... אומני המקלדת בפעולה... 
"אנו" גם מפספסים את מרכז הפברוקים. נדרשים שני העתקים: א) העתק של כל פרוטוקול מוועדת הקלפי בסוף יום הבחירות. ב) העתק של כל פרוטוקול כפי שהוקלד למערכת "דמוקרטיה" בוועדת הבחירות האזורית, שמראה את השינויים שנערכו בטופס, ע"י מי, והאם אושרו ע"י יו"ר ועדת הבחירות האזורית.
רק השוואה של שתי הגרסאות של הפרוטוקולים - מוועדת הקלפי ומוועדת הבחירות האזורית -  תאפשר למנוע את הפברוקים! 
"אין מחטא טוב מאור השמש" - השופטים בישראל אוהבים לצטט את האמירה הזאת של השופט הדגול לואיס ברנדייס. אבל רק כשזה לא נוגע להם...
----
הקרב על אתונה טנסי, ארה"ב, 1946 
Image may contain: one or more people and people standing No photo description available.
דוגמה היסטורית רלוונטית באותו עניין  - הקרב על אתונה טנסי.
השריף במחוז במדינת טנסי בארה"ב ספר את הקולות לבדו, בתוך בניין הכלא, ללא כל שקיפות.
יוצאי צבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה לקחו נשק לידיים, וכבשו את המחוז בקרב של יומיים. לאחר הקרב - ניהלו בחירות חוזרות עם ספירה שקופה של הקולות... איש לא הועמד לדין.
---
הכותב מתנגד לאלימות. אבל אומנות המקלדת וקבוצות ווצאפ הן לא התרופה היעילה במצב הנתון!
-------- Original Message --------
Subject: צריכים את עזרתך כדי לוודא שלא יהיו זיופים בבחירות!
Date: 20.02.2020 00:57
From: "אלה כהן, אנו"
To: joseph.zernik@hra-ngo.org


 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Accessibility

הי ,

אנחנו מודאגים. מודאגים מאוד.

בסבבי הבחירות שהיו השנה הובלנו אתכם ועם "משמר הבחירות האזרחי" מבצע התנדבותי ענק: מאות מתנדבים סרקו אלפי פרוטוקולים מהקלפיות וחשפו ליקויים משמעותיים וזיופים בתהליך הבחירות. הפעולות שעשינו גרמו לועדה לאמץ ולתקן רבים מהליקויים, אבל הועדה גם הודיעה שלא תמסור מעכשיו את צילומי הפרוטוקולים למפלגות. זה צעד מקומם שמטיל צל כבד על תהליך הבחירות ומונע פיקוח של הציבור. אנחנו רוצים שהועדה תהפוך את ההחלטה הזו - יש לנו פחות משבועיים עד הבחירות - ואנחנו צריכים את עזרתך.

הפרוטוקולים הם אמצעי מרכזי למניעת זיופים בקלפי. כשספירת הקולות בקלפי מסתיימת, קלפיות מועברות אל הועדות האיזוריות - פעמים רבות על ידי אדם אחד בלבד (למרות שהחוק דורש ליווי של שני א/נשים, החוק אינו נאכף). זו פירצה שמאפשרת זיוף קלפיות שלמות. ועדת הבחירות מסרבת גם לאפשר צילום של דף ריכוז התוצאות מתוך הפרוטוקול, מה שמונע בקרה של כל גוף חיצוני ומגדיל מאוד את האפשרות לזיופים - זיופים שכבר ראינו שהתרחשו ברחבי הארץ.

לפני כשבועיים פנינו כקואליציית השקיפות לועדת הבחירות:

1. לאפשר את צילום דף התוצאות ע"י חברי ועדת הקלפי, כאשר הוא נחתם ולפני שעזב את הקלפי כאסמכתא.
2. לאפשר למפלגות המבקשות לבדוק את תוצאות הבחירות לקבל את סריקות הפרוטוקולים.


ועדת הבחירות מסרבת להיענות לבקשה הזו, הבחירות מתקרבות, ולכן אנחנו מבקשים ממך לעזור עכשיו. יצרנו קבוצת פעולת חירום בוואטספ, ובעזרת המשתתפים בה נפעיל לחץ ציבורי על ועדת הבחירות - בשליחת הודעות לועדה, מסרונים, שיתוף פוסטים בפייסבוק ועוד. אנחנו מבקשים שתצטרפ/י - ונפעל יחד אל מול הועדה בשבוע הקרוב. אפשר להצטרף בלחיצה על הכפתור מטה דרך טלפון נייד או במחשב שיש בו whatsapp web


ובקשה אחת נוספת: אנחנו פועלים בארגון "אנו" כל השנה יחד אתכם - הקהילה הגדולה שלנו - במאבק על דמוקרטיה, צדק חברתי ונגד השחיתות. יצאנו החודש בקמפיין גיוס המונים כדי שנוכל להגדיל את הכח וההשפעה שלנו יחד, ונשמח מאוד לתמיכה שלך. קיבלנו הבטחה מתורמים כי כל שקל שייתרם עד סוף השבוע הקרוב יוכפל! פי 2 כח למאבקים חברתיים, לצדק חברתי, לדמוקרטיה ונגד השחיתות!
ב"אנו" אנחנו מאמינים ומוכיחים שהדרך לשינוי היא בניית כח משותף מלמטה למעלה, ולכן, כמו הקואליציה לשקיפות, אנחנו מרכזים ומובילים קבוצות גדולות שעושות שינוי אמיתי: "חינוך מלידה" - שהקמנו של 30 ארגונים ומאות פעילים - הוביל בהצלחה את החקיקה לפיקוח בפעוטונים שיגרום לכך שאף פעוט נוסף לא יאבד את חייו במעון; "אנשי הים התיכון" - פורום של ארגוני סביבה וים ומאות פעילים - מקדם שמורות טבע ימיות (שמורת אכזיב הוכפלה פי 9 השנה!); הקואליציה הארצית להעסקה ישירה המונה עשרות ארגונים הביאה את נושא עובדי הקבלן לסדר היום וגרמה להסתדרות ולמדינה לאמץ מדיניות חדשה; יחד עם ארגונים ערבים, חרדים, ארגוני נשים וארגונים של יוצאי החברה האתיופית אנחנו הופכים את התקשורת ליותר ישראלית ומגוונת; וזה רק קצה הקרחון - פעלנו במאות מאבקים חברתיים וקמפיינים בשנים האחרונות. כדי שנוכל לפעול בעצמאות למען הציבור - אנחנו  צריכים את התמיכה והשותפות שלך. השבוע יש לנו הזדמנות להכפיל כל שקל - נשמח לעזרתך!


תודה רבה על השותפות - ובואו נצליח יחד!

אלה כהן, רכזת הקואליצייה לשקיפות, וכל צוות אנו והפעילים בקמפיין




No comments:

Post a Comment