Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Saturday, August 22, 2020

2020-08-22 מה מסתירים השופטים בתיק נתניהו ומדוע? שיח עם בכיר במדעי המחשב בעקבות פסה"ד של גרוסקופף בעליון

מה מסתירים השופטים בתיק נתניהו ומדוע? שיח עם איש מדעי המחשב בעקבות פסה"ד של גרוסקופף בעליון

השבוע ניתן פסק דין של השופט עופר גרוסקופף בבית המשפט העליון בעניין התנהלות תיק מ"י נ נתניהו  בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופט גרוסקופף קיבל ערעור על החלטת השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים לשלול את זכות העיון בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין בתיק נתניהו. 

החיקוק וההלכה המחייבת קובעים ש"כל אדם רשאי לעיין בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין". ובג"ץ חזר ופסק שזכות העיון היא "עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי... חוקתי, על-חוקי".  

לעומת זאת, השופטים בתיק נתניהו טענו שמותר להם להסתיר את ההחלטות מהציבור, כיוון שניתנו כ"החלטות בפתקית" (סטיקר Post-it ממוחשב) במערכת נט-המשפט - מערכת ניהול התיקים של בתי המשפט.  

להחלטתו זאת של השופט גרוסקופף חשיבות רבה לא רק בעניין השקיפות של התנהלות השופטים בתיק נתניהו, אלא גם ביחס לשקיפות בכל הנוגע להתנהלות השופטים בכל התיקים בבתי המשפט השלום והמחוזיים, המתנהלים היום במערכת נט-המשפט.

להלן תכתובת עם בכיר במדעי המחשב ואבטחת סייבר אודות מערכת נט-המשפט בעקבות פסה"ד של גרוסקופף.

האם יימצאו סוף סוף אנשי מדעי המחשב שיהיו מוכנים להיכנס בעובי הקורה? או לפחות לומר משהו בפומבי בעניין?

קראו בבלוג: https://human-rights-alert.blogspot.com/2020/08/2020-08-22.html

קראו עוד בבלוג:  מה מסתירים השופטים בתיק נתניהו, ומדוע? פס"ד גרוסקופף



איש מדעי המחשב ואבטחת סייבר
ברכות וכל הכבוד על הזכייה לטובת השקיפות!
תשובתי

בתור איש מדעי המחשב, אתה אמור להבין את האבסורד שבעניין. השופטים הקימו מערכת מידע בשם נט-המשפט, שהיא הונאה כללית על הציבור. המערכת הוקמה ללא שקיפות כלשהי וללא וולידציה, והיא פועלת בניגוד גמור לחוק ול"זכויות החוקתיות" שהשופטים הכריזו עליהן השכם והערב. יתרה מזאת - עיצוב המערכת הוא פרי מוחם של גדולי "המהפכה החוקתית" - אהרן ברק ובן טיפוחיו בועז אוקון.

עכשיו, יש לנו מצב של "קופסה שחורה" בבתי המשפט, ולנו נותר להיאבק במשך שנים על כל מאפיין מרמתי של המערכת בפני עצמו.

זהו לא מצב סביר. מערכות המידע השלטוניות בכלל, ובפרט אלה שהן מרכזיות ל"סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו" - כגון בתי המשפט, בתי הסוהר, הכנסת, ועדת הבחירות המרכזית, האוצר - חייבות להיבנות ברמת שקיפות ציבורית ואחריותיות ציבורית ראויה, ולעבור וולידציה כדין.

ועדיין אני מצפה למצוא בכירים במדעי המחשב שיירתמו למאבק הכללי הזה.

כי כפי שכתב פרופ' לארי לסיג מבי"ס למשפטים של הרוורד, היום - "הקוד הממוחשב הוא החוק" - "CODE IS LAW" - החוק בפועל הוא מה שתוכנת במערכות המידע השלטוניות.


No comments:

Post a Comment