Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Thursday, September 16, 2021

2021-09-16 מה מסתירים השופטים בתיק בתיק מ"י נ' נתניהו? מדוע נפתח תל"פ (תיק לאיתור פלילי) נגד הנאשמים? האם מדובר ב"תיק פיקטיבי"?

מה מסתירים השופטים בתיק בתיק מ"י נ' נתניהו? מדוע נפתח תל"פ (תיק לאיתור פלילי) נגד הנאשמים? האם מדובר ב"תיק פיקטיבי"?

על פי הערכה, השופטים מסתירים מהציבור כמה עשרות החלטות בת"פ (תיק פלילי) 67104-01-20 מ"י נ' נתניהו, שלא כדין. בקשה לעיון בהחלטות שאינן אסורות בפרסום, שהוגשה בתיק הפלילי מ"י נ' נתניהו, נרשמה בתיק אחר, שלא היה מוכר עד עתה - תיק  תל"פ (תיק לאיתור פלילי)  68293-06-21 מ"י נ' נתניהו. בהמשך, "החלטה בפתקית" של השופטת רבקה פרידמן פלדמן, הדוחה את הבקשה לעיון ללא הנמקה סבירה, נרשמה גם היא בתיק לאיתור פלילי.

תיק התל"פ נפתח לכאורה ביוני 2021, אך לא ידוע מה העילה לפתיחתו. 

רישום הבקשה וההחלטה, שהוגשו בתיק אחד - התיק הפלילי, בתיק אחר - התיק לאיתור פלילי, נחזה חריג ביותר ו/או בלתי תקין.

יתר על כן, מחקר של פרופ' קרן וינשל (מרגל) מבי"ס למשפטים של האוניברסיטה העברית ואח', בעת שעבדה במרכז המחקר של הנהלת בתי המשפט, מתייחס לתיקים לאיתור פלילי (תל"פ) כ"תיקים פיקטיביים". [1] השימוש בסיווג זה -- תיק לאיתור פלילי -- גם נדיר ביותר בשנים האחרונות... 

בניסיון להבהיר את התנהלותו החריגה, אם לא בלתי תקינה, של בית המשפט המחוזי י-ם בעניין כפל התיקים מ"י נ' נתניהו, הוגשו היום:

א) בקשת עיון בתיק התל"פ  מ"י נ' נתניהו בניסיון לעמוד על פשרו,

ב) בקשת חופש המידע ביחס להנחיות למזכירויות באשר לשימוש בסיווגי התיקים בנט-המשפט בכלל, השימוש בסיווג תל"פ בפרט, והנחיות לרישום בקשות לעיון במערכת נט-המשפט.

התנהלות של מזכירות כשירה, ורישומים תקינים של כתבי בית דין הם תנאי מוקדם והכרחי להתנהלותו של בית דין כשיר שבכתובים. עניין זה מוכר בעולם המערבי כבר מאות שנים, וגם בתי המשפט בישראל פסקו בעבר שבית דין שאין פועלת בו מזכירות כשירה, הוא בית דין בלתי כשיר. חשיבותן המכרעת של המזכירויות במניעת שחיתות בבתי המשפט הפדרליים בארה"ב מתועדת במחקר היסטורי, מטעם הנהלת בתי המשפט הפדרליים בארה"ב. [2]

אוסף התקלות ברישומים, בהמצאות, ובהחלטות השופטים בעניין העיון בתיק האלקטרוני מ"י נ' נתניהו, בלתי נתפס, שכן זהו תיק בעל חשיבות ציבורית, פוליטית, חברתית והיסטורית חסרת תקדים.  השופטים בתיק זה אמורים לדון ולהחליט בעניינים כלכלייים סבוכים ותקדימיים. אך בית המשפט אינו מסוגל לנהל תיק בית משפט באופן כשיר, תוך קיום זכות העיון -- "עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי... חוקתי, על חוקי"??? 

השאלה המשפטית העומדת בבסיס הפרשה היא: האם קיימת לאדם זכות לרישום ראוי של כתבי בית דין כחלק מהזכות להליך ראוי בבתי המשפט במדינת ישראל?

מבחינה מחשובית: הכשלים המודגמים בתיק מ"י נ' נתניהו מצביעים שוב על הצורך בביקורת ציבורית חיצונית על התקנתה והפעלתה של מערכת ניהול התיקים בבתי המשפט - נט-המשפט

קראו בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/09/2021-09-16.html

2021-09-14 מה מסתירים השופטים (ולמה הם מחנטרשים) בתיק מ"י נ' נתניהו? 

https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/09/2021-09-14.html

---

[1] קרן וינשל-מרגל, טליה יהודה ואביב שירץ, "מהימנות נתוני פתיחת וסגירת תיקים במערכת נט-המשפט", מחלקת מחקר של הרשות השופטת, עמ' 12-11. (2011)

 https://elyon1.court.gov.il/heb/research%20division/doc/Research3.pdf 

[2] I. Scott Messinger, "Order in the courts: A history of the federal court clerk's office", University of Michigan Library (2002)

https://www.amazon.com/Order-courts-history-federal-clerks/dp/B00300GLDC

 

תמונה.  "החלטה בפתקית" מיום 10.10.2021 של השופטת פרידמן פלדמן, בתיק לאיתור פלילי תל"פ 68293-06-21 מ"י נ' נתניהו , על פני בקשה לעיון מיום 09.09.2021 שהוגשה בתיק פלילי ת"פ 67104-01-20 מ"י נ' נתניהו. ה"החלטה בפתקית" דומה בקשה לעיון שטוענת שעשרות רבות של החלטתות מוסתרות מעין הציבור. ההחלטה אומרת: "...כיום כל ההחלטות פתוחות לעיון הציבור. אין מקום לבקשות נוספות בעניין זה".
 
תמונה. דף פרטי "צדדים" במערכת נט-המשפט בתיק לאיתור פלילי תל"פ 68293-06-21 מ"י נ' נתניהו. 
---

להלן בקשת חופש המידע שהוגשה היום להנהלת בתי המשפט

Human Rights Alert NGO // ערנות לזכויות האדם -אל"מ 
[Bilingual filing – English follows the Hebrew]

16 בספטמבר, 2021

הגב' שרון סבן ספראי, הממונה על פי חוק חופש המידע, הנהלת בתי המשפט
פקס:
074-7481887
ובדוא"ל:
hofesh-hamida@

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – נט-המשפט: א) סיווג התיקים, ב) השימוש בסיווג תיק "תל"פ", ג) רישום בקשות לעיון

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע,

הריני מגיש בזאת את הבקשה בכפוף לחוק חופש המידע, תשנ"ח-1998, כדלהלן. הריני מבקש אישור קבלה עם מספר בקשה בדוא”ל חוזר או בפקס.

I. פרטי המבקש

שם: דר’ יוסף צרניק, ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)

ת"ז:

כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301

דוא"ל: joseph.zernik@

פקס: 077-3179186

אזרח: ישראל

II. המידע המבוקש

המידע המבוקש הוא ביחס לתפעולה של מערכת נט-המשפט במזכירויות:

1. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות או בכל פרסום רשמי אחר, המתעדים את הנהלים, ההנחיות, ההוראות וכו' ביחס לשימוש בסיווג התיקים, בכלל, בעת פתיחת תיקים חדשים במזכירויות, מעבר לרשימת סוגי התיקים וקיצוריהם, שפורסמה;1

2. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות או בכל פרסום רשמי אחר, המתעדים את הנהלים, ההנחיות, ההוראות וכו' ביחס לשימוש בסיווג התיק "תל"פ" ["תיק לאיתור פלילי"], בפרט, בעת פתיחת תיקים חדשים במזכירויות, וכן

3. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות או בכל פרסום רשמי אחר, המתעדים את הנהלים, ההנחיות, ההוראות וכו' ביחס לרישום ע"י המזכירויות של בקשות עיון בתיקי בית המשפט, המוגשות על פי תקנות בתי המשפט ובתי הדין לעבודה (עיון בתיקים), התשס"ג-2003.

III תשלום

דמי בקשת חופש המידע שולמו באתר התשלומים הממשלתי, אישור תשלום: 78538254.

בברכת גמר חתימה טובה,

________________

דר' יוסף צרניק

ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)



September 16, 2021

Ms Sharon Saban Safrai, FOIA Officer, Administration of Courts

Fax: 074-7481887

Email:

RE: FOIA Request, in re - Net-HaMishpat: a) classification of court files, b) the use of court file classification "TL"P", c) entry of requests to inspect court files

Dear FOIA Officer:

I herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), as follows. Please send confirmation of receipt and a request number by return email or fax.

I. Requester

Name: Joseph Zernik, Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

ID: 

Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel

Fax: 077-3179186

II. Requested Information

The requested information pertains to the operation of Net-HaMishpat -- case management system of the courts -- in the offices of the clerks of the courts:

1. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette or any other official publication, which document the procedures, instructions, work orders, etc., pertaining to court file classification, in general, at the time of opening new court files (beyond the published list of court file types and their abbreviations1);

2. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette or any other official publication, which document the procedures, instructions, work orders, etc., pertaining to the use of court file classification "TL"P" (Criminal Localization File), in particular, at the time of opening new court files, and

3. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette or any other official publication, which document the procedures, instructions, work orders, etc., pertaining to the entry of requests to inspect court files, which are filed pursuant to the Regulations of the courts - Inspection of Court Files (2003).

III. Payment:

Payment was made through the online payment portal, payment certificate: 78538254.

Truly,

_______________

Joseph Zernik, PhD

Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

1רשימת סוגי תיקים, הנחיות שימוש במערכת נט המשפט, באתר "הרשות השופטת"

https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/net_law_info2/he/net_filelist.pdf

No comments:

Post a Comment