מה מסתירים השופטים בחתימות האלקטרוניות בנט-המשפט?
לאחר התקנת מערכת נט-המשפט והמעבר לניהול תיקים אלקטרוניים בבתי המשפט, בשנת 2010, פרצה בבתי המשפט מגפת הפברוקים. שופטים משנים לאחר מעשה פרוטוקולים, החלטות ופסקי דין, כרצונם, שלא כדין. עצם האפשרות לפברק מעלה חשש של כשל במערכת החתימות האלקטרוניות...
יתר על כן, שינויים והעלמה של תיקים, כתבי החלטות ופסקי דין, שלא כדין, גם נחשבים מימים ימימה סממן מובהק של בתי משפט בלתי כשירים ו/או מושחתים.
כבר בשנת 2011 התפוצצה פרשת "הפרוטוקולים המפוברקים" של השופטת ורדה אלשייך. בפרשה זו קבע נציב תלונות הציבור על השופטים: שהשופטת שינתה פרוטוקולים לאחר מעשה, שלא כדין, מתוך כוונה להרע לעו"ד רפאל ארגז. בנוסף, הנציב קבע, שהפרוטוקולים לא נחתמו בחתימות אלקטרוניות כראוי, ושלאחר התקנת מערכת נט-המשפט והמעבר לניהול תיקים אלקטרוניים, פרוטוקולים, החלטות ופסקי דין, שאינם חתומים בחתימה אלקטרונית כדין - הם "טיוטות" חסרות תוקף...
אולם בדיקות שגרתיות של החתימות האלקטרוניות של השופטים על החלטות ופסקי דין בנט-המשפט, מראה לגבי כולן: "חתימת המסמך אינה תקינה", "אישור הבסיס של רשות האישורים אינו אמין".
יתר על כן, החתימות האלקטרוניות של השופטים בנט-המשפט אינן מראות בגלוי מי הוא החותם או החותמים בפועל, ומהו זמן החתימה. החתימות האלקטרוניות של השופטים בנט-המשפט מראות, שכל ההחלטות ופסקי הדין נחתמים בחתימה ש"אינה תקינה" על ידי אותו הגורם החותם, שהוא בו זמנית גם אותו הגורם המאשר. הגורם החותם, שהוא גם הגורם המאשר של כל החתימות על ההחלטות ופסקי הדין של השופטים בנט-המשפט הוא -- "ISRAELI COURTS AUTHORITY".
מי הוא ומה הוא "ISRAELI COURTS AUTHORITY" - אותו גורם מסתורי, המייצר בעקביות חתימות בלתי תקינות עבור השופטים? גוף שלטוני? תאגיד? מה הבסיס החוקי להקמתו? מי עומד בראשו? מה פעולתו?
הנהלת בתי המשפט מסרבת בעקשנות לגלות דבר וחצי דבר אודות "ISRAELI COURTS AUTHORITY".
עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים מבקשת מענה כדין על פי חוק חופש המידע בעניין זה...
העתירה הוגשה לאחר שהנהלת בתי המשפט שוב סירבה לענות על בקשת חופש המידע בעניין "ISRAELI COURTS AUTHORITY". עתירה קודמת [עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל] נמחקה לאחר תשובה מקדמית של הנהלת בתי המשפט, בה הודתה הנהלת בתי המשפט, שגורם אחר בו היא משתמשת באופן קבוע בפרסומיה -- "הרשות השופטת" -- אינו גוף שלטוני במדינת ישראל, אלא "כינוי בלבד"...
עתה הוגשה עתירה ספציפית בעניין "ISRAELI COURTS AUTHORITY". לאחר הגשת העתירה ביקש השופט רם וינוגרד הבהרה מטעם העותרים, ואיים מיד בדחיית העתירה ללא כל תשובה מטעם הנהלת בתי המשפט וללא כל דיון בעתירה...
הבהרת העותרים נרשמה היום בתיק העתירה. ההבהרה אומרת שהעתירה מבקשת סעד שהוא תשובה על פי חוק חופש המידע. החוק נותן רשימה של עילות בהן הנהלת בתי המשפט רשאית לדחות את בקשת חופש המידע, או לסרב למסור מידע. לדוגמה, ככל שהמידע המבוקש -- מסמכים ביחס להקמתו, העומדים בראשו ופעולתו של "ISRAELI COURTS AUTHORITY" -- אינו מצוי ברשותה של הנהלת בתי המשפט, החוק מספק לה אפשרות להשיב בדיוק כך - שהמידע אינו מצוי ברשותה. הנהלת בתי המשפט לעומת זאת מסרבת לענות לגופה של בקשת חופש המידע בכל צורה שהיא...
קראו בבלוג: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/10/2021-10-07.html
תמונה. נתוני בדיקה של חתימה אלקטרונית של עורך דין במערכת נט-המשפט: המערכת מזהה את החתימה כתקינה. המערכת גם מזהה את הגורם החותם: שמו ומספר רישיונו של עורך הדין מופיעים בחתימה (הושחרו בתמונה). המערכת גם מזהה את הגורם המאשר - אחד משני הגורמים המאשרים על פי החוק בישראל - COMSIGN או PERSONALID.
תמונות. בדיקה של החתימות האלקטרוניות של השופטים על מסמכי החלטות ופסקי דין בנט-המשפט, מראה באופן קבוע, שהחתימות אינן תקינות: "חתימת המסמך אינה תקינה", "אישור הבסיס של רשות האישורים אינו אמין". הגורם החותם, כלומר השופט או השופטים, שחתמו על כתב ההחלטה או פסק הדין, גם אינם מזוהים בחתימה האלקטרונית. הגורם החותם והגורם המאשר הם בו זמנית אותו גורם מסתורי - ISRAELI COURTS AUTHORITY... הנהלת בתי המשפט מסרבת בעקשנות לענות על בקשות חופש המידע בעניין מהותו ופעולתו של ISRAELI COURTS AUTHORITY...
תמונה. עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם אל"מ נ' מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל --החלטה של השופט רם וינוגרד מיום 26.09.2021 מבקשת הבהרות...
----
להלן הבהרה שנרשמה היום בתיק עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם אל"מ נ' מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל
בבית המשפט המחוזי ירושלים עת"מ 11963-09-21
בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)
ע"י ד"ר יוסף צרניק, חבר ועד העמותה
דוא"ל: joseph.zernik
פקס: 077-3179186
העותרת
- נ ג ד -
1. מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל
2. הנהלת בתי המשפט
3. הממונה על פי חוק חופש המידע בהנהלת בתי המשפט שרון סבן-ספראי
כולם באמצעות פרקליטות המדינה, מחוז ירושלים (אזרחי)
דוא"ל: Min-Jer@l
המשיבים
הבהרה מטעם העותרת
בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד מיום 26.9.2021 מוגשת בזה הבהרה מטעם העותרת.
18. למען הסר ספק, יש להבחין בין שתי הישויות - "הרשות השופטת" ו-"Israeli Courts Authority":
- "הרשות השופטת" -- אינה גוף שלטוני, אלא כינוי (כפי שהתברר בעקבות עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל), שהנהלת בתי המשפט עושה בו שימוש נרחב בפרסום מידע לציבור הרחב ולתקשורת, במקום לפרסם אותו תחת שמה החוקי.
- "Israeli Courts Authority" -- היא ישות המופיעה אך ורק בקשר לתפעול מערכת החתימות האלקטרוניות במערכת נט-המשפט -- כגורם חותם וגורם מאשר בו-זמנית של החתימות האלקטרוניות על כתבי החלטות ופסקי דין בנט-המשפט. העותרים אינם מכירים כל הופעה של הישות המתקראת "Israeli Courts Authority" מחוץ למערכת נט-המשפט.
- שתי ישויות אלה שונות זו מזו. השם האחד אינו תרגום של השם השני. התרגום הנכון לאנגלית של "הרשות השופטת" הוא "Israeli Judicial Authority"'. דף בשם אנגלי זה אף מתפרסם מטעם הנהלת בתי המשפט ברשת האינטרנט.[2]
https://www.gov.il/en/departments/the_judicial_authority/govil-landing-page
3. כלומר - "הרשות השופטת" אינה קיימת כגוף שלטוני במדינת ישראל, על פי תשובת המשיבים בעתירה הקודמת - עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל. לעומת זאת, עצם קיומה או אי קיומה של "Israeli Judicial Authority" כישות חוקית במדינת ישראל (גוף שלטוני, תאגיד וכו'), ומהותה, ככל שהיא קיימת, נותרו בגדר תעלומה - הן בעקבות העתירה הקודמת, והן בעקבות בקשת חופש המידע שהיא נשוא העתירה דנן.
4. המידע שהתבקש במסגרת בקשת חופש המידע, שהיא נשוא העתירה דנן, אינו בגדר "שאלות הבהרה של האזרח כלפי הרשות". המידע ו/או המסמכים שהתבקשו הוגדרו במפורש ובבהירות.
5. סעיף10 לעתירה דנן מפרט מהם המידע ו/או המסמכים שהתבקשו:
10. המשיבים סירבו לספק תשובה כלשהי לגופה של בקשת חופש המידע מיום 17.7.2021 (נספח ע/1):
"1. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות, המתעדים את כינונה של "Israeli Courts Authority” כישות חוקית מסוג כלשהו במדינת ישראל (גוף שלטוני, תאגיד, וכו');
2. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), או מראה מקום ברשומות, המתעדים את שמותיהם ומינויים על פי דין של בעלי התפקידים הבכירים ב “Israeli Courts Authority”, וכן
3. העתק כל מסמך אמתי (אותנטי), כגון פרוטוקולים של ישיבות ההנהלה הבכירה, המתעד את התנהלות “Israeli Courts Authority” בתקופה שבין יום 01 לינואר, 2018, ועד יום מתן התשובה על בקשה זו."
8. חלף תשובה ראויה, כדין, לבקשת חופש המידע, כמתואר לעיל, המשיבים סירבו לענות לגופה של בקשת חופש המידע כלל. בתשובתם (נספח ע/2) הם העלו טענות שאין להן בסיס בהוראות חוק חופש המידע:
א) "והריני משיבה שניתן לך מענה לשאלותיך מטעמה של הנהלת בתי המשפט במסגרת עתירה מנהלית 39537-05-20 שהוגשה על ידך" - אין לאמירה זו אחיזה במציאות. המשיבים לא מסרו כל מידע אודות "Israeli Courts Authority" במסגרת העתירה הקודמת.
ב) תשובות מהן משתמע שלטענת המשיבים העותרת הייתה מנועה מהגשת בקשת חופש המידע הנ"ל ו/או שהמשיבים פטורים מתשובה על פי הוראות חוק חופש המידע על הבקשה הנ"ל בעקבות החלטת בית המשפט הנכבד בעתירה הקודמת.
9. לפיכך הסעד המבוקש בעתירה דנן הוא תשובה ראויה, כדין, מטעם המשיבים על בקשת חופש המידע מיום 17.7.2021, שעניינה מידע ו/או מסמכים לגבי מהותה של "Israeli Courts Authority" - על פי הוראות חוק חופש המידע.
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)
ע"י ד"ר יוסף צרניק, חבר ועד העמותה
תל-אביב, היום: 06 באוקטובר, 2021.
In the Jerusalem District Court 11963-09-21
Sitting as Court for Administrative Matters
Human Rights Alert NGO (AR)
By Joseph Zernik, PhD
Petitioner
- v -
1. Director of Administration of Courts Judge Yigal Mercel
2. Administration of Courts
3. Administration of Courts FOIA Officer Sharon Saban-Safrai
By State Attorney's Office
Respondents
Clarification by Petitioner
Pursuant to the Hon Court's September 26, 2021 decision, Petitioner files herein its clarification. [1]
- Instant petition does not pertain to the "Judicial Authority" at all. Instant petition pertains only to "Israeli Courts Authority".
- The difference between the two entities is explained in paragraph 18 of the petition:
18. In order to remove any doubt, it is necessary to distinguish between the two entities - the "Judicial Authority" [הרשות השופטת] and "Israeli Courts Authority".
- "The Judicial Authority" -- is not a government entity, but only a "nickname" (as clarified in Zernik v Mercel (39537-05-20)), which the Administration of Courts is widely using in its publications to the public at large and to media, instead of publishing it under its lawful name.
- "Israeli Courts Authority" -- is an entity, which appears only in relationship to the operation of the electronic signature system in Net-HaMishpat [case management system of the Israeli courts] -- concomitantly the signing entity and the certifying entity in all electronic signatures of decisions and judgments. Petitioner do not know of any appearance of the entity name "Israeli Courts Authority" outside Net-HaMishpat.
- The two are different entities. One name is not a translation of the other. The correct translation to English of "הרשות השופטת" is "The Judicial Authority". An Internet page under such English name is published by the Administration of Courts. [2]
[2] The Israeli Judicial Authority
3. I.e.: The "Judicial Authority" does not exist as a government entity in the State of Israel, pursuant to Respondents response in the previous petition. In contrast, the mere existence or nonexistence of the "Israeli Courts Authority" as a lawful entity in the State of Israel (government entity, corporation, etc) and its nature, in case it does exist, remain a mystery - both following the previous petition, and following the FOIA request, which is the subject of instant petition.https://www.gov.il/en/departments/the_judicial_authority/govil-landing-page
4. The information that was requested in the FOIA request, subject of instant petition, is not "requests for clarifications by a citizen from state authorities". The information and/that was requested was explicitly and clearly defined.
10. Respondents refused to provide any response in the matter of the July 17, 2021 FOIA request (Attachment 1):6. The basis for instant petition is in Petitioner's claim that Respondents failed to comply with provisions of the Freedom of Information Act in their response on the FOIA request, which is the subject of instant petition.
"1. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette, which document the establishment of the "Israeli Courts Authority" as a lawful entity of any kind (government entity, corporation, etc) in the State of Israel;
2. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette, which document the names and lawful appointment of senior officers of the "Israeli Courts Authority", and
3. Copies of any and all authentic records, such as senior management meeting protocols, which document the conduct of the "Israeli Courts Authority" in the period between January 01, 2018 and the date of response on instant request."
9. Therefore, the remedy which is requested in instant petition is a due, lawful response by Respondents, pursuant to the Freedom of Information Act, on the July 17, 2021 FOIA request, subject of which is information and/or documents, pertaining to the nature of the "Israeli Courts Authority".
________________
Human Rights Alert NGO (AR)
By Joseph Zernik, PhD
Tel Aviv, today: 06 October, 2021
1 The September 26, 2021 Hon Judge Ram Vinograd decision says:
From responses provided in the previous petition, it emerges that Respondents claim that a lawful entity named the "Judicial Authority" had never been established. For such reason, as well as the reason that the Freedom of Information Act was not meant to provide answers on requests for clarifications by citizens from the authorities, but ascertain that information in its possession be provided, it appears that there is no foundation to instant petition. Under such circumstances, Petitoner shall clarify by Octoober 17, 2021, why the petiton should not be denied.
2 8. A public authority is permitted to deny a request for information under one of the following reasons:...
(3) After taking reasonable measures, it turned out that the information cannot by located, or it is not in its possession.
No comments:
Post a Comment