מה מסתירים השופטים בחתימות האלקטרוניות בנט-המשפט? עתירה הוגשה נגד מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל
עתירת חופש המידע הוגשה היום מטעם ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר) נגד מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל. עניינן של בקשת חופש המידע והעתירה הוא מהותה של הישות המסתורית המתקראת "Israeli Courts Authority” כישות חוקית במדינת ישראל ואופן התנהלותה. העותרים לא צלחו במאמציהם לגלות מידע אודות ישות מסתורית זו במרשם התאגידים או ברשומות, וככל הנראה אינה תאגיד ואינה גוף שלטוני במדינת ישראל.
מה חשיבותה של "Israeli Courts Authority”?
לגוף המתקרא "Israeli Courts Authority” חשיבות מרכזית ביחס לתקינותה ולתקפותה של מערכת ניהול התיקים האלקטרוניים, נט-המשפט. שכן - הגוף המתקרא "Israeli Courts Authority”, הוא בו-זמנית הגורם החותם והגורם המאשר בכל החתימות האלקטרוניות על כתבי ההחלטות ופסקי הדין בנט-המשפט.
אין במערכת חתימות אלקטרוניות של השופטים כאנשים מזוהים, וגם מועד החתימה אינו גלוי בנתוני החתימה האלקטרונית. על כל ההחלטות ופסקי הדין קיימות אך ורק חתימות גנריות של "Israeli Courts Authority”. ספק רב אם ניתן לראות בחתימות גנריות אלה חתימות על פי הגדרות מקובלות של חתימות אלקטרוניות או חתימות בכלל...
יתר על כן, הן מערכת קריאת החתימות האלקטרוניות בתכנה הייעודית של לשכת עורכי הדין והן מערכת בדיקת החתימות האלקטרוניות בתוכנה הייעודית של חברת Personal ID מתריעות שהחתימות האלקטרוניות של "Israeli Courts Authority” אינן חתימות אלקטרוניות אמינות ואינן חתימות תקפות...
הממצאים ביחס לאי תקינות החתימות האלקטרוניות של השופטים במערכת נט-המשפט מערערים את אמינותם ותקפותם של כלל כתבי ההחלטות ופסקי הדין בנט-המשפט. במילים אחרות: "Israeli Courts Authority” קשורה קשר ישיר למגפת הפברוקים הפורחת בבתי המשפט מאז התקנת מערכת נט-המשפט...
העתירה מבקשת תשובה כדין על פי חוק חופש המידע בשאלות פשוטות, שהנהלת בתי המשפט מסרבת בעקשנות לענות עליהן: מסמכים או אסמכתאות המעידים על כינונה של "Israeli Courts Authority” כישות חוקית במדינת ישראל, שמות בעלי התפקידים הבכירים ב-"Israeli Courts Authority”, ותיעוד (פרוטוקולים) של פעולות ההנהלה הבכירה של "Israeli Courts Authority” בעת האחרונה...
סירובם המתמשך של המשיבים - מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל והנהלת בתי המשפט לומר דבר וחצי דבר בעניין מהותה של הישות המתקראת "Israeli Courts Authority” חסר פשר ותמוה.
קראו בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/09/2021-09-09.html
כתב העתירה עם נספחיו: https://drive.google.com/file/d/1k5iEiq2_rPES7DP8KXxHYjmny22SI2W0/view?usp=sharing
תמונה. קריאת חתימה אלקטרונית כביכול של שופט על פסק דין באמצעות התכנה הייעודית של לשכת עורכי הדין או באמצעות התכנה הייעודית של Personal ID מראה שהחתימות אינן תקינות ואינן אמינות:
מידע אישור: אישור הבסיס של רשות האישורים אינו אמין...
הונפק עבור: Israeli Courts Authority.
הונפק על ידי: Israeli Courts Authority.
בתוקף מ 01.01.2000 עד 01.01.2099.
תמונות. קריאת החתימה האלקטרונית של בעל דין על כתב בית דין באמצעות התוכנה הייעודית של לשכת עורכי הדין או באמצעות התוכנה הייעודית של חברת Personal ID מראה שהחתימות תקינות:
מצב האישור: אישור זה תקין.
הונפק עבור: שם המשתמש ומספר ת"ז (כאן הושחר) או מספר רישיון עו"ד.
הונפק ע"י: Personal ID
בתוקף מ-24.03.2020 עד 23.03.2026.
-----
להלן העתירה ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר) נ' מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל, שהוגשה היום לרישום בבית המשפט המחוזי בירושלים
"והריני משיבה שניתן לך מענה לשאלותיך מטעמה של הנהלת בתי המשפט במסגרת עתירה מנהלית 39537-05-20 שהוגשה על ידך. למעלה מן הדרוש, יצוין כי בהחלטתו מיום 17.9.2020 קבע בית המשפט כי "נראה כי בתשובות שסיפקו עד כה יש משום מענה מספק לפניותיו של העותר עובר להגשת העתירה והן לדרישת ההבהרה שלאחריה. בנסיבות אלה יש לקבוע כי העתירה מיצתה את עצמה. לפיכך אני מורה על מחיקתה"."
"בעתירה המנהלית הנ"ל לא נתנה הנהלת בתי המשפט כל מענה בעניין "Israeli Courts Authority" ולא אמרה דבר וחצי דבר בעניין "Israeli Courts Authority". תשובתה המקדמית של הנהלת בתי המשפט נגעה לעניינים אחרים, כולל בפרט עניין "הרשות השופטת"."
"ככל שמשמעותה של תשובתכם היא, ש"הרשות השופטת" ו-"Israeli Courts Authority" הם אותו גוף עצמו, אנא אמרי זאת במפורש בתשובה לבקשת חופש המידע שבנידון."
"הריני משיבה ששאלתך אינה מתאימה להתברר לפי הוראות החוק, הואיל והנשאל בה אינו בגדר בקשה לקבלת מידע לפי הגדרתו בסעיף 2 לחוק."
"3. בתשובת הנהלת בתי המשפט בעתירה המנהלית הנ"ל לא נתנה הנהלת בתי המשפט כל מענה בעניין "Israeli Courts Authority" ולא אמרה דבר וחצי דבר בעניין "Israeli Courts Authority". תשובתה המקדמית של הנהלת בתי המשפט נגעה לעניינים אחרים, כולל בפרט עניין "הרשות השופטת".4. בפרט תמוהה תגובת הנהלת בתי המשפט במכתבכם מיום 02 באוגוסט, 2021, שאינה מספקת כל הנמקה מתוך חוק חופש המידע לאי מתן תשובה על הבקשה. מכתבכם טוען בפועל, שניתן להנהלת בתי המשפט היתר להימנע מלענות על פי חוק חופש המידע בעניין מהותה של - Israeli Courts Authority.5. מחיקתה של העתירה הנ"ל בהחלטה מיום 17.09.2020, לאחר שניתנו בה תשובות על עניינים אחרים, לא הייתה מעשה בית דין, ואין בה משום בטלות העילה.6. לפיכך, הריני חוזר ומבקש את תשובתכם לגופה של בקשת חופש המידע שבנידון ללא שיהוי. הזמן הוא מעיקרו של העניין."
"6. ביום 31 לאוגוסט, 2021 פניתי שוב וביקשתי את תשובתכם על בקשת חופש המידע שבנידון. כל תשובה לא התקבלה עד היום.7. לפיכך, על מנת לייתר פעולה משפטית, הריני חוזר ומבקש את תשובתכם לגופה של בקשת חופש המידע שבנידון ללא שיהוי. הזמן הוא מעיקרו של העניין."
"אין לי להוסיף על האמור במענים שניתנו לך מיום 02.08.2021 ומיום 09.08.2021, אשר מצורפים בזה שנית לנוחותך".
"1. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות, המתעדים את כינונה של "Israeli Courts Authority” כישות חוקית מסוג כלשהו במדינת ישראל (גוף שלטוני, תאגיד, וכו');2. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), או מראה מקום ברשומות, המתעדים את שמותיהם ומינויים על פי דין של בעלי התפקידים הבכירים ב “Israeli Courts Authority”, וכן3. העתק כל מסמך אמתי (אותנטי), כגון פרוטוקולים של ישיבות ההנהלה הבכירה, המתעד את התנהלות “Israeli Courts Authority” בתקופה שבין יום 01 לינואר, 2018, ועד יום מתן התשובה על בקשה זו."
“2. אשר לסעיף 1 לבקשתך הרשות השופטת מכוח חוק-יסוד: השפיטה וחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984.”
"8. אשר לסעיפים 8-7 לבקשתך אשיב שהחתימות האלקטרוניות מנוהלות על ידי משרד המשפטים. לפיכך דינה של הבקשה בהתאם לסעיף 8(5) לחוק. באפשרותך לפנות בבקשה מתאימה לממונה על העמדת מידע לציבור במשרד המשפטים..."
"4. אין בישראל גוף שלטוני ששמו "הרשות השופטת" והשימוש בכינוי זה בפרסומים שונים מתייחס לבתי המשפט ולהנהלת בתי המשפט."
"... "Israeli Courts Authority", כנוסח העותר, אינה רשומה כ"גורם מאשר" במרשם המתנהל במשרד המשפטים לפי חוק חתימה אלקטרונית תשס"א-2001 (להלן: "חוק חתימה אלקטרונית"), וממילא לא ניתן היה לספק תיעוד לרישום שכן, כאמור מדובר במידע שאינו קיים."
"6. ... ככל שהעותר מעוניין במידע לגבי הפקת כרטיסי תמו"ז, ניתן לפנות בעניין זה לרשות התקשוב הממשלתי."
- "הרשות השופטת" -- אינה גוף שלטוני, אלא כינוי (כפי שהתברר בעקבות עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל), שהנהלת בתי המשפט עושה בו שימוש נרחב בפרסום מידע לציבור הרחב ולתקשורת, במקום לפרסם אותו תחת שמה החוקי.
- "Israeli Courts Authority" -- היא ישות המופיעה אך ורק בקשר לתפעול מערכת החתימות האלקטרוניות במערכת נט-המשפט -- כגורם חותם וגורם מאשר בו-זמנית של החתימות האלקטרוניות על כתבי החלטות ופסקי דין בנט-המשפט. העותרים אינם מכירים כל הופעה של הישות המתקראת "Israeli Courts Authority" מחוץ למערכת נט-המשפט.
- שתי ישויות אלה שונות זו מזו. השם האחד אינו תרגום של השם השני. התרגום הנכון לאנגלית של "הרשות השופטת" הוא "Israeli Judicial Authority"'. דף בשם אנגלי זה אף מתפרסם מטעם הנהלת בתי המשפט ברשת האינטרנט.[2]
___________________
1 For example, Petitioner’s academic publications in this area are cited in Wikipedia, and likewise in various other books and academic publications:
Human rights
Data mining of government records – particularly records of the justice system (i.e., courts, prisons) – enables the discovery of systemic human rights violations in connection to generation and publication of invalid or fraudulent legal records by various government agencies.[24][25]
24. Zernik, Joseph; Data Mining as a Civic Duty – Online Public Prisoners' Registration Systems, International Journal on Social Media: Monitoring, Measurement, Mining, 1: 84–96 (2010)
25. Zernik, Joseph; Data Mining of Online Judicial Records of the Networked US Federal Courts, International Journal on Social Media: Monitoring, Measurement, Mining, 1:69–83 (2010)
https://en.wikipedia.org/wiki/Examples_of_data_mining#Human_rights
2The Israeli Judicial Authority
https://www.gov.il/en/departments/the_judicial_authority/govil-landing-page
No comments:
Post a Comment