Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Monday, August 22, 2022

איה פסק הדין במשפט זדורוב משנת 2010? הפרקליטות מסרבת לענות

 בנוסף לכשלים אחרים במשפט הראשון, הכרעת הדין משנת 2010, שהרשיעה את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, יצרה תיעוד ייחודי של פברוק מסמכים אלקטרוניים וחתימות אלקטרוניות בנט-המשפט. 

כחלק מהמאמצים לגלות את תולדות הכרעת הדין העלומה, הוגשה בקשת חופש המידע לפרקליטות - לקבל העתק של הכרעת הדין, כפי שהומצאה לפרקליטות בשנת 2010. 

הפרקליטות סירבה לספק את המסמך בהנמקה חסרת תוקף. היום נשלחה הודעה לפרקליטות הדורשת הנמקה סבירה.

בקשה להוספת הראיות מתיק רומן זדורוב בנצרת הוגשה בבית המשפט העליון בעע"מ 3763/22  ערנות לזכויות האדם נ' השופט יגאל מרזל, מנהל בתי המשפט. עניינו של הערעור הוא סירובה המוחלט של הנהלת בתי המשפט למסור מידע אודות החתימות האלקטרוניות כביכול של השופטים במערכת נט-המשפט.

הפרשה מעלה סוגיות חשובות בעניין התנהלות המותב במשפט הראשון בתיק מדינת ישראל נ' זדורוב, תקפות מערכת נט-המשפט, וחתימות אלקטרוניות... 

מעבר לכל אלה - בהעדר הכרעת דין עשויה כדין, תקפה, ובהעדר פקודת מאסר, עולה גם סוגיית חוקיות כליאתו של רומן זדורוב במשך כ-10 שנים לאחר תום המשפט הראשון...

עניינים אלה כולם עניינים "טכניים, פרוצדורליים ולא מהותיים", אך הם עניינים קריטיים לקיום הזכות להליך ראוי כמו גם לכבוד האדם וחירותו.

קראו בבלוג:  https://human-rights-alert.blogspot.com/2022/08/2010_22.html


להלן תשובת חופש המידע של הפרקליטות, ומכתב דרישה לתשובה סבירה ועניינית










 

No comments:

Post a Comment