Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Wednesday, August 25, 2021

2021-08-26 מגיפת צווי איסור פרסום סודיים

 מגיפת צווי איסור פרסום סודיים

 "בכל רגע נתון מרחפים מעל השיח הישראלי עשרות ואולי מאות צווי איסור פרסום שניתנו לבקשת המשטרה". צווי איסור הפרסום אינם מתפרסמים, והנהלת בתי המשפט מסרבת לגלות את קיומם של צווי איסור הפרסום והיקפם. הרשויות מסתירות אפילו את מספר צווי איסור הפרסום שבתוקף בכל רקע נתון... המשטרה לעומת זאת, עוצרת וחוקרת אנשים בגין הפרה כביכול של צווי איסור פרסום כביכול. יחד עם זאת, המשטרה אינה מציגה, אפילו בזמן החקירה, את הצווים, שהפרתם כביכול היא עילת החקירה... המצב בכללותו תואם משטרים רודניים.

בקשת חופש המידע שהוגשה למשטרה היום, מנסה לברר כיצד יכול אדם מן היישוב לדעת מה מותר לפרסום ומה אסור בפרסום במדינת ישראל...

קראו בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/08/2021-08-26.html

 

תמונה. צו איסור פרסום קיים כנראה ביחס לשוטר עבד נערני, שהתפרסם באלימות יוצאת דופן. מה היקף צו הפרסום? אין לדעת.

מערכת המקום, "הפיטבול של היס"מ: השוטר שהפך לאימת בלפור", המקום הכי חם בגיהנום (21.09.20). 

https://www.ha-makom.co.il/post-abed-police-brutality/

---

תל-אביב, 26 באגוסט - בקשת חופש המידע הוגשה היום למשטרת ישראל אודות הדרך בה אדם בישראל, העוסק בפרסומים, יכול לדעת מהם צווי איסור הפרסום הקיימים והיקפם.

להלן בקשת חופש המידע שהוגשה היום למשטרת ישראל.

Human Rights Alert NGO // ערנות לזכויות האדם -אל"מ

26 באוגוסט, 2021

עו"ד סנ"צ חן כינור

הממונה על פי חוק חופש המידע, משטרת ישראל
דרך פורטל היחידה לחופש המידע, ובדוא"ל: mailto:hofeshm@police.gov.il

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – צווי איסור פרסום

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע עו"ד סנ"צ חן כינור,

הריני מגיש בזאת את הבקשה על פי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, כדלהלן.

הריני מבקש אישור קבלה עם מספר בקשה בדוא”ל חוזר או בפקס.

I. פרטי המבקש

שם: ד"ר יוסף צרניק

ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר 580654598)

כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301

דוא"ל: joseph.zernik@hra-ngo.org

פקס: 077-3179186

אזרח: ישראל

II. המידע המבוקש

א) רקע

המבקש כותב מזה שנים לתקשורת בחו"ל, אך אינו עיתונאי חבר בלע"מ. המבקש מסקר בעיקר את מערכת החוק והמשפט בישראל, כולל בפרט התפתחות "מגיפת צווי איסור הפרסום".[1,2,3] על פי העיתונאי איתמר ב"ז, "בכל רגע נתון מרחפים מעל השיח הישראלי עשרות ואולי מאות צווי איסור פרסום שניתנו לבקשת המשטרה".[4]

לפני פרסומים בחו"ל, המבקש פנה מספר פעמים בשנים האחרונות להנהלת בתי המשפט בבקשה ליידע אותו בעניין צווי איסור פרסום בנושאי המאמרים, במטרה שלא להפר את צווי איסור הפרסום... התשובה השגרתית של הנהלת בתי המשפט היא סירוב לגלות את דבר קיומם של צווי איסור פרסום ואת היקפם.

לדוגמה, תשובה מיום 19 ביולי, 2021 אומרת (תמונה):

בפנייתך אתה מבקש לקבל מידע על אודות צווי איסור פרסום ביחס לשמותיהם של שוטרים בשלושה תיקים שונים, לצורך פרסום מאמר בנושא. אנו לא מוסרים מידע על הליכים משפטיים למי שאינו צד להם ועל כן אין באפשרותנו לסייע לך.

בהמשך, זומנתי לחקירה במשטרה ביום 21 ליולי, 2021, בגין הפרת צווי איסור פרסום כביכול. יש לציין שגם בחקירה עצמה, לא הוצגו צווי איסור הפרסום כביכול, שהפרתם כביכול הייתה העילה לחקירה.

ב) המידע המבוקש

1. העתק כל מסמך ו/או מסמכים אותנטיים, או מראה מקום לפרסום רשמי, שהם תיעוד הנוהל על פיו אדם מן הציבור במדינת ישראל, העוסק בפרסומים במדינת ישראל או מחוצה לה, יכול לדעת מה מותר ומה אסור בפרסום במדינת ישראל על פי צווי איסור פרסום שהוצאו לבקשת משטרת ישראל.

III. תשלום

אגרת חופש המידע שולמה באתר התשלומים הממשלתי, אישור מס' 67802034.

בברכה,

________________

ד"ר יוסף צרניק

ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)

1 איתמר ב"ז, "משטרת הצווים: מגפת צווי איסור הפרסום נמשכת", העין השביעית (22.06.2020).

https://www.the7eye.org.il/377197

2 Noa Landau, The State vs the Press - The Rise of Gag Orders in Israel, Reuters Institute, Oxford University (July 2016).

https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/state-vs-press-rise-gag-orders-israel

3 Joseph Zernik, "The remedy for murderous police brutality in Israel and the occupied territories is gag orders", OpEdNews.com (14/7/2021).

https://www.opednews.com/articles/The-remedy-for-murderous-p-by-Joseph-Zernik-Free-Speech-Online_Israel-And-Palestine_Police-Brutality-210714-738.html

4 איתמר ב"ז, "שיבוש הליכים", העין השביעית (12.07.2020).

https://www.the7eye.org.il/379531

No comments:

Post a Comment