Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Sunday, September 13, 2020

2020-09-14 מדינת ישראל נ נתניהו: גרוסקופף פסק שיש לגלות את "ההחלטות בפתקית" - אבל מתי?

מדינת ישראל נ נתניהו: גרוסקופף פסק שיש לגלות את "ההחלטות בפתקית" - אבל מתי?

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ניסו להסתיר שלא כדין כ-75% מההחלטות בתיק מ"י נ נתניהו. החלטת השופט עופר גרוסקופף בערעור בבית המשפט העליון אישרה את זכות העיון בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין - עניין ברור על פי החיקוק וההלכה המחייבת - "עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי, חוקתי, על-חוקי...". אבל הנהלת בתי המשפט מתמהמהת בביצוע ההחלטה. 

מכתב למנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל מבקש שיבהיר: מתי תתבצע המצאת ההחלטות בפתקית בתיק מדינת ישראל נ נתניהו?  

יש לציין שוועידת האו"ם על "חיזוק יושרת השופטים נגד שחיתות" [Strengthening Judicial Integrity against Corruption] מציינת העלמת תיקים, החלטות ופסקי דין שלא כדין, בפני עצמה, כסממן של בתי משפט מושחתים.

האירוע כולו משקף שוב את חוסר התקפות של נט-המשפט - מערכת המידע שיצרה הנהלת בתי המשפט, ושליבת פיתוחה נערכה תחת כהונתם של אהרן ברק כנשיא בית המשפט העליון ובועז אוקון כמנהל בתי המשפט. בין השאר, נבנתה במערכת שיטת "ההחלטות בפתקית" שמאפשרת להסתיר החלטות ופסקי דין שאינם אסורים בפרסום על פי דין. 

---

דו"ח Human Rights Alert NGO למועצת זכויות האדם של האו"ם לשנת 2018 עסק בעיקרו בפברוקים, מרמה והונאות במערכת החוק והמשפט. הדו"ח סוכם ע"י המועצה בדו"ח הסופי על ישראל לשנת 2018 כך: "... ישרתו ותקפותו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל מפוקפקות במקרה הטוב".

קראו בבלוגhttps://human-rights-alert.blogspot.com/2020/09/2020-09-14.html

  


תל-אביב, 14 בספטמבר - יותר מ-3 שבועות חלפו מיום מתן פסק הדין של השופט עופר גרוסקופף בבית המשפט העליון בתיק רע"א ‫‪4421/20‬‬ צרניק נ מ"י, נתניהו, אלוביץ, אלוביץ ומוזס. פסק דין זה קובע

"הנהלת בתי המשפט תמצא את הדרך הנאותה להמציא את ההחלטות הטכניות בת"פ ‫‪67104-01-20‬‬ לידי המבקש.” 

מאמר של עו"ד אביגדור פלדמן אודות פסק הדין הוכתר ע"י עורכי "הארץ" - "אחד האירועים ההיסטוריים בעולם המשפט שלנו"...

אולם עד היום לא הומצאו ההחלטות לידי המבקש.

מכתב שנשלח היום למנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, מבקש להבהיר: מתי יומצאו "ההחלטות בפתקית"?




No comments:

Post a Comment