Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Wednesday, September 23, 2020

2020-09-24 מה מסתירים השופטים בתיק נתניהו? תפנית מפתיעה בפתלתולי "שביל הפתקים הצהובים"

 מה מסתירים השופטים בתיק נתניהו? תפנית מפתיעה בפתלתולי "שביל הפתקים הצהובים"

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בתיק מדינת ישראל נ נתניהו סירבו לחשוף את "הפתקים הצהובים", בניגוד לחיקוק הקובע בבירור, "כל אדם רשאי לעיין בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין". לעומת זאת, שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף הורה להמציא למבקש העיון את "הפתקים הצהובים" בתיק מדינת ישראל נ נתניהו. התפנית האחרונה בפרשה: השבוע התקבל בתמסורת פקס אנונימית מסמך שנועד להיחזות ע"י מקבלו ככתב בית דין בתיק מדינת ישראל נ נתניהו וכקיום פסק דינו של גרוסקופף. אולם אדם בר דעת יראה במסמך שהתקבל השבוע פברוק ברמה גבוהה במיוחד. קשה להאמין שמסמך זה הוא תולדה של שגגה או טעות. ניחוש מושכל מוביל למסקנה שמדובר ככל הנראה בסיכול ממוקד של פסק דינו של גרוסקופף על ידי השופט יגאל מרזל - מנהל בתי המשפט, ועו"ד ברק לייזר רב המעללים - היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט. 

התיעוד המצטבר ביחס להתנהלות השופטים במשפט נתניהו חייב לעורר חששות חמורים. נתניהו והציבור זכאים להליך ראוי, משפט הוגן ופומבי. במשפט נתניהו  - פברוקים, קונצים ופטנטים, ששופטינו מורגלים ומיומנים בהם, עלולים לגרום לנזק כבד לחברה ולמשטר בישראל.  

הפרשה כולה מדגימה היטב את מקומה המרכזי של מערכת נט-המשפט, מערכת מידע בלתי תקינה, שנועדה לאפשר פברוקים קונצים ופטנטים, במצב השורר היום בבתי המשפט בישראל...

---

דו"ח Human Rights Alert NGO למועצת זכויות האדם של האו"ם לשנת 2018 עסק בעיקרו בפברוקים, מרמה והונאות במערכת החוק והמשפט. הדו"ח סוכם ע"י המועצה בדו"ח הסופי על ישראל לשנת 2018 כך: "... ישרתו ותקפותו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל מפוקפקות במקרה הטוב".

קראו בבלוגhttps://human-rights-alert.blogspot.com/2020/09/2020-09-24.html 

   

  
תמונות. שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף, היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט - ברק לייזר רב המעללים, ומנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל. האם המסמך המפוברק שהתקבל בפקס האנונימי הוא פעולת סיכול ממוקד של מרזל ולייזר נגד פסק דינו של גרוסקופף?
---

  
תמונות. השופטים בתיק מדינת ישראל נ נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים: רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם, ועודד שחם. מה הסיכוי ששופטים, שפוסקים בניגוד לדין בעניין פשוט - "כל אדם רשאי לעיין בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין" - ומסתירים את החלטותיהם שלא כדין, יפסקו כדין בעניינים המורכבים בתיק מדינת ישראל נ נתניהו? דוחות ועידת האו"ם "חיזוק יושרת השופטים נגד שחיתות" [Strengthening Judicial Integrity against Corruption] מציינים שהעלמת תיקים, החלטות ופסקי דין שלא כדין, היא סממן מובהק של בתי דין מושחתים.
---

תל-אביב, 24 לספטמבר - זכות העיון ברורה כשמש בחיקוק ובהלכה המחייבת במדינת ישראל: "כל אדם רשאי לעיין בהחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין". בית המשפט העליון גם הוסיף וכתר לה כתרים: "עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי... חוקתי, על חוקי." אולם שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים מסתירים את הרוב המכריע של ההחלטות בתיק מדינת ישראל נ נתניהו, בהנמקה חסרת השחר, שאלה "החלטות בפתקית", שהן "טכניות ולא מהותיות". גם סנגוריהם של הנאשמים (אך לא פרקליטות המדינה!) מתנגדים לחשיפת ה"פתקים הצהובים" בתיק מדינת ישראל נ נתניהו, ואף הביאו את חוות דעתו כביכול של מנהל בתי המשפט בדבר קשיים טכנולוגיים, מחשוביים, בעניין זה... 

לעומת זאת, שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקוף פסק שיש להמציא למבקש העיון את ה"החלטות בפתקית" בתיק מדינת ישראל נ נתניהו. מאמרו של עו"ד אביגדור פלדמן בעניין פסק דינו של גרוסקופף הוכתר ב"הארץ" כ"אחד האירועים ההיסטוריים בעולם המשפט שלנו". פלדמן גם ניסה להסביר בפשטות את הקשר הישיר בין תופעת "הפתקים הצהובים" בתיק מדינת ישראל נ נתניהו והמצב השורר היום בבתי המשפט לבין מחשוב בתי המשפט ומערכת נט-המשפט: "המפנה חל כאשר מערכת המשפט הפכה לממוחשבת ודיגיטלית, ואז הקצו חכמי הדיגיטל פינה מיוחדת לפתקים צהובים. מאותו רגע הם כונו החלטה בפתקית. הם מודפסים על ידי השופט או המתמחה, מודבקים על גבי הבקשה ונשלחים לצדדים. הפתקיות שמרו על מהותן הלא פורמלית, על איכות נעלי הבית שלהן."

התפנית האחרונה בפרשה: השבוע התקבל ע"י מבקש העיון מסמך, שנועד קרוב לוודאי להיחזות ע"י מקבלו ככתב בית דין בתיק מדינת ישראל נ נתניהו וכקיום פסק דינו של גרוסקופף בעניין "הפתקים הצהובים". אולם מסמך זה הוא קרוב לוודאי פברוק ותו לאו.  המסמך גם הגיע בתמסורת פקס משובשת, ממקור בלתי מזוהה. 

פנייה שנשלחה היום לגב' סימה סבן, המזכירה הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים, אומרת, "החשש העולה הוא, שתמסורת זאת הייתה פייק המצאה של פייק כתב בית דין...". המזכירה הראשית סבן התבקשה להבהיר, "האם המסמך שהתקבל הוא כתב בית דין אותנטי, שהוגש ונרשם כדין בת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ נתניהו ואח' בבית המשפט המחוזי בירושלים?". 

במקביל, נשלחה פנייה באותו עניין גם למנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, האומרת בסיכומה: "תמסורות הפקס שהתקבלו ביום 22 לספטמבר, 2020, והמסמך שהתקבל בהן אינם יכולים להיחשב כקיום כדין של פסק דינו של שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף, שבנידון. הריני מבקש לקבל המצאה כדין, קריאה, בחתימת בעל הסמכות המתאימה, של  כל ההחלטות שאינן אסורות בפרסום על פי דין, ואינן מופיעות בכרטיסיית “החלטות בתיק” במערכת נט-המשפט - גישת הציבור בת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ נתניהו ואח’".

יש לציין, שברבות מן המדינות בארה"ב, משלוח כתב בית דין מפוברק, חסר תוקף, במטרה שייחזה על ידי מקבלו ככתב בית דין אותנטי, הוא עבירה פלילית, שדינה עד שנתיים מאסר, ושמה - "הדמיה של הליך חוקי" [Simulation of Legal Process].

כמו כן יש לציין, שדוחות ועידת האו"ם - "חיזוק יושרת השופטים נגד שחיתות" [Strengthening Judicial Integrity against Corruption] מציינים העלמת תיקים, החלטות ופסקי דין שלא כדין כסממן מובהק של בתי משפט מושחתים.

להלן: 

1) הפנייה למזכירה הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים

2) המסמך שהתקבל בפקס האנונימי

3) הפנייה למנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל

הפנייה למזכירה הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים

המסמך שהתקבל בפקס האנונימי







הפנייה למנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל





No comments:

Post a Comment