Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Friday, April 3, 2020

2020-04-03 גארדיאן ו- GCHQ, הארץ ושב"כ, NSO סנודן, והבחירות, וכו'

גארדיאן ו- GCHQ, הארץ ושב"כ, NSO, סנודן, והבחירות, וכו'
א: זוכר שסיפרתי לך שמדברים על השינוי המוזר שחל בגארדיאן הבריטי (ובדומה בהארץ בישראל)?  עד בערת 2012 הם היו שותפים בינלאומיים של ויקיליקס, ופרסמו את ההדלפות. אבל בשנים אח"כ הם פתאום התחילו ללכלך ולפרסם מידע כוזב על אסאנג' -- כאילו להצדיק את רדיפתו ע"י שירותי הביון של ארה"ב ובריטניה... התהפכו 180 מעלות.  אז היו שטענו ששירותי הביון הבריטיים הצליחו לנטרל איכשהו את הגארדיאן. מה הסיפור עם הארץ - אין לי מושג.
Image
ב: אני צפיתי בסרט דוקומנטרי על פרשת הויקיליקס, שבה הכתב שהיה בקשר עם אסאנג' תיאר את הפגיעה האישית שהוא פגע בו ובאמון שלו בו, במהלך הקשר אתו. אני לא זוכר את הפרטים. אבל נראה לי שלא היה פשוט לעבוד עם אסנג'.
א: מה זה צריך להגיד? למה זה קשור?  זאת בדיוק הפרופגנדה שמדברים עליה... אותם כלי תקשורת שנהנו מההדלפות שלו ותיארו אותן כמשהו בעל חשיבות היסטורית, פתאום מלכלכים עליו מכל הכיוונים...  אז נניח שהיו אומרים לך שלא פשוט לעבוד עם שרון שפורר, והיא בת זונה. זה היה הופך את העבודה העיתונאית שלה לפחות טובה?
ומשום מה זה קשור גם ישירות ליחס לקורבין... הגארדיאן היה העיתון הליברלי בבריטניה... אבל בבחירות האחרונות הוא פעל להכשיל את קורבין...
ב: הנה הקישור המאמר

ובמקביל, מתברר שכמו שלממשלת ישראל יש פרויקט סודי "קלע שלמה" - לפרופגנדה בתוך ישראל ומחוצה לה (דבר שכביכול אסור ב"דמוקרטיות") וקשור ישירות לשב"כ... אז גם לממשלת בריטניה יש פרויקט דומה - INTEGRITY INITIATIVE.  שם אורווליאני לחלוטין.
ב: זה לא היה ברמה של 'קשה לעבוד אתו', הוא תיאר את זה כמעילה באמון ההדדי, והפרה של סיכום שהיה ביניהם. אני לא זוכר כאמור את הפרטים. יכול להיות שהוא הלך לכלי תקשורת אחרים, נוספים, בניגוד לסיכומים ביניהם, ויכול להיות שבאותם מקומות החליט להפיץ מידע שסיכן אנשים. אני לא זוכר את הפרטים באופן מדויק.
א: אסאנג' הוא האחרון שימעל באמון! זה בדיוק הפרופגנדה.  הרי הם חילצו את אד סנודן ואיפשרו לו לטוס להונג קונג, ומשם לרוסיה... הם מעולם לא הדליפו שם של מקור...
ולאסאנג' אין יחסים כמו לעיתונאים אחרים - זה הרי כל הסיפור - זה היה בנוי על הדלפות אנונימיות...
בקיצור - תנסה למצוא את הפרטים...
אבל המאמר הזה מעניין - על איך שירותי הביון השתלטו על הגארדיאן...
היה אוסף של פרסומים כוזבים בגארדיאן על אסאנג' בשנים האחרונות... בין השאר סיפור מפוברק, שסוכנים רוסיים ביקרו אותו בשגרירות אקוודור... שהתברר ככזב.
ובישראל - מצב דומה עם הארץ. הארץ היה שותף של ויקיליקס, והתפאר בפרסום ההדלפות.  בשנים האחרונות - הם מעתיקים מגארדיאן הלונדוני מאמרים שמכפישים את אסאנג'...
ומשום מה זה הולך יד ביד עם פרסומים מכפישים על הלייבור וקורבין...
9:33 AM
כי בשני העיתונים - גארדיאן והארץ -- התופעה מאד מוזרה: שניהם עיתונים שנחשבים ליברליים וביקורתיים, עם מחשבה עצמאית. שניהם עיתונים שהיו שותפים להדלפות של ויקיליקס. שניהם כתבו בהערכה על ההדלפות של ויקיליקס והחשיבות ההיסטורית שלהן עד בערך שנת 2012.  שניהם התהפכו לגמרי בשנים האחרונות והתחילו להכפיש את אסאנג'. שניהם לא מדווחים על מה שקורה עם המאסר והמשפט ההזוי של אסאנג' בבריטניה. צנזורה כללית של הפרשה הזאת - אחת החשובות בדורנו - בעיתון הארץ. ובמקביל - שניהם גם היו שותפים למסע הפרופגנדה על "אנטישמיות" בלייבור ו"אנטישמיות" של קורבין... אבל לא דיווחו על אנטישמיות של בוריס ג'והנסון, שחיבר ספר אנטישמי למופת...  https://en.wikipedia.org/wiki/Seventy-Two_Virgins
אז מה הם כותבים על הגארדיאן? שנקודת המפנה הייתה פרסום של ההדלפות של סנודן, שפורסמו ע"י ויקיליקס, ביחס ל-CIA ו-NSA והריגול הדיגיטלי-הטוטליטרי...  בשלב הזה שירותי הביון הבריטיים החליטו, שצריך לשים לזה סוף...
הם - אתר DECLASSIFIED UK - השיגו פרוטוקול של גוף שמקביל ל"ועדת העורכים" בישראל (תיאום בין עורכי העיתונים לצנזורה) - UK’s Defence and Security Media Advisory Committee.  לפי הפרוטוקול - זרועות הביטחון של בריטניה כעסו על הגארדיאן - כי הם לא התייעצו עם הוועדה לפני הפרסום של ההדלפה הזאת של ויקיליקס וסנודן... מצד שני,  ברור למה הגארדיאן בבריטניה, וגם הארץ בישראל, לא היו צריכים להתייעץ - כי זה כבר התפרסם באתר של ויקיליקס, וזה לא נוגע לביטחון של בריטניה או ישראל ישירות. ההדלפה היא ביחס לריגול של CIA ו-NSA על האזרחים של ארה"ב, תוך הפרה בוטה של יסודות החוקה של ארה"ב....  אבל מצד שלישי - ברור שכל בר-דעת יבין, שאם עושים את זה בארה"ב - עושים את זה גם בבריטניה ובישראל...
According to minutes of meetings of the UK’s Defence and Security Media Advisory Committee, the revelations caused alarm in the British security services and Ministry of Defence.

“This event was very concerning because at the outset The Guardian avoided engaging with the [committee] before publishing the first tranche of information,” state minutes of a 7 November 2013 meeting at the MOD.

מיד לאחר הפרסום הראשון של גארדיאן (שהתפרסם גם בהארץ) ביום 07 ליוני, 2013, הוועדה של משרד הביטחון הבריטי שלחה הודעה סודית ביותר לכל עורכי העיתונים בבריטניה -- שאסור לפרסם את ההדלפה הזאת של סנודן...  בנוסף, יו"ר הוועדה צלצל אישית לעורך הגארדיאן להזהיר אותו להפסיק לפרסם את ההדלפות של סנודן.
Image
שאר העיתונים בבריטניה אכן נמנעו מלפרסם את ההדלפה של סנודן, אבל הגארדיאן המשיך (וגם הארץ בשנת 2013).
לאור זאת - ביום 20 ליוני, 2013, בכירים בשירותי הביון הבריטים  GCHQ פשטו על משרדי המערכת של הגארדיאן, ובמשך 3 שעות הכריחו את העורכים הבכירים למחוק כל קובץ שהיה שמור במחשבים של הגארדיאן של ההדלפות של סנודן.
פרוטוקול של הוועדה מנובמבר 2013 אומר שהבעיה עם הגארדיאן נפתרה, והם מצייתים עכשיו להוראות הוועדה...
בנוסף, הפרוטוקול אומר שכעת יש "דיאלוג קבוע" בין הגארדיאן לבין  GCHQ.
למה כל זה חשוב לענייננו --  נתניהו - גנץ - שב"כ - "מתנות מחברים"???
כי ביום 02 לנובמבר 2018, נרצח "העיתונאי" חשוקג'י בשגרירות סעודיה בטורקיה.  מיד אח"כ, סנודן ממוסקבה התריע, שהבחורים הנהדרים שלנו ב-NSO היו מעורבים עמוק בעסק. כזכור NSO הם אלה שבנט ושקד רוצים לתת להם עכשיו את כל המידע של השב"כ מ"הבריכה"  (נקרא גם "הכלי") על תושבי מדינת ישראל, ללא מכרז אפילו - כי "במלחמה לא עובדים עם מכרזים".
פילו - כי "במלחמה לא עובדים עם מכרזים".
i24NEWS - Snowden tells Tel Aviv conference Israel cyber firm linked to Khashoggi killing
i24news.tv
וביום 07 לנובמבר 2018 סנודן השתתף בווידאו ממוסקבה כאורח כבוד בכנס סייבר בתל-אביב... בהופעה שלו הוא חזר על ההאשמה ש-NSO היו שותפים לרצח חשוקגי'. יתרה מזאת - הוא אמר שאולי הישראלים גאים באוסף חברות הסייבר העברייניות שפרחו כאן בחסות הממשלה... אבל בסוף, החברות האלה יעקצו את הישראלים בבית.
Image
וזה כמובן מחזיר אותנו ליום ד', 25 למרץ, 2020, ולאוסף השאלות הבלתי פתורות בקשר לגנץ ואירועי אותו לילה, ואיך נתניהו שכנע אותו להתקפל... והחשד ל"מתנות מחברים" תוך העלמת עין ו/או הדלפות מהשב"כ לטובת נתניהו...

No comments:

Post a Comment