Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Tuesday, July 23, 2024

2024-07-23 בנק הפועלים, בית המשפט לתביעות קטנות ונט המשפט

  בנק הפועלים, בית המשפט לתביעות קטנות ונט המשפט

אם נשתמש בפרפרזה על נשיא בית המשפט העליון שמעון אגרנט, נט המשפט, מערכת המידע של בתי המשפט, היא פלטפורמה דיגיטלית, ששומרת על המורשת של הממשל העות'מאני.

---

כנראה שחשפתי "תקלה מערכתית" בנט המשפט, שמשמשת להפרת חוק בתי המשפט בעניין איסור הייצוג ע"י עורכי דין בבתי המשפט לתביעות קטנות. במקרה הספציפי שחשפתי, הנהנה הוא בנק הפועלים, ומעורב בעניין גם משרד עורכי דין גדול וידוע - יוסף ישורון ושות' עורכי דין ונוטריון. ייתכן שחקירה תמצא פה שחיתות מערכתית.  באשר לכשל בנט המשפט - אין כל הפתעה. תגובת המזכירות בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ואגף ביקורת בהנהלת בתי המשפט מחשידה: הם מנסים למנוע ממני לבצע עיון בתיק - זכותי החוקתית. 

 

נכון להיום יידעתי שני שופטים: הרשמת הבכירה טל כהן אלימלך, שישבה בדין בתיק, והשופט צח עוזיאל, מנהל בתי המשפט. 

מה הם אמורים לעשות במצב כזה? אם נשאל מה עשתה הנשיאה אסתר חיות במצב כזה, התשובה היא: כלום! בריבוע! גם בפרשת הלה גרסטל וגם בפרשת אפי נוה, אסתר חיות לא קיימה חובת דיווח.

--

בד"כ אני משתדל לשמור על קיר הפרדה בין ענייני האישיים לבין ענייני העמותה. אולם במקרה הזה, הליך שניהלתי למען עצמי, הפך למקור מידע שמתאים ישר למטרות העמותה.

בבית המשפט לתביעות קטנות אסור בד"כ להפעיל עורכי דין כמייצגים או באי כוח הצדדים. בת"ק   ‬‫‪45004-03-24‬‬ צרניק נ' בנק הפועלים בע"מ תבעתי את בנק הפועלים בע"מ תביעת נזיקין. בנק הפועלים לא היה מיוצג ע"י עורך דין כביכול. אולם מהר מאד גיליתי שמשרד עורכי דין ידוע - יוסף ישורון ושות' עורכי דין ונוטריון - נרשם בסתר בנט המשפט בקשר עם בנק הפועלים בע"מ, והם מקבלים את כל ההמצאות בנט המשפט, במקום הנתבע, בנק הפועלים בע"מ.

מחקתי את התביעה, כדי להימנע מלהסתבך בהליך משובש (היה עוד שיבוש רציני אחד). במקביל התחלתי לפני חודשיים לבקש לעיין בתיק שלי עצמי - זכותי "חוקתית".

להפתעתי, המזכירות, בתמיכת אגף ביקורת של הנהלת בתי המשפט נעמדו כחומה בצורה למנוע ממני את העיון...

כאן בקשה שלי להחלטה של הרשמת הבכירה טל כהן אלימלך -- הוראות לביצוע בעין של העיון:  על דרך של צפייה וצילום.

שימו לב: בפסקה 41 - טיעון משפטי מנצח!














No comments:

Post a Comment