Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Tuesday, November 2, 2021

2021-11-02 משפט נתניהו ומערכת נט המשפט: לאן נעלמו מספרי הבקשות? הנהלת בתי המשפט מסרבת לענות מטעמי אבטחה...

 2021-11-02 משפט נתניהו ומערכת נט המשפט: לאן נעלמו מספרי הבקשות?  הנהלת בתי המשפט מסרבת לענות מטעמי אבטחה...

מה הייתם אומרים אם בעל פיצוציה היה מנפיק חשבוניות מע"מ, מהן נעלמו יום אחד מספרי החשבוניות? בתיק נתניהו נעלמו מספרי הבקשות מכתבי ההחלטות לפני כחצי שנה.  בקשת חופש המידע ביקשה מהנהלת בתי המשפט הסבר. הנהלת בתי המשפט דחתה את הבקשה על פי חוק חופש המידע ותקנות הגנת הפרטיות - אבטחת מידע. על פי תשובה זו, גילוי הסיבה להיעלמות מספרי הבקשות עלול לפגוע באבטחת מערכת נט-המשפט ו"לשבש את התפקוד התקין של הרשות הציבורית או את יכולתה לבצע את תפקידיה".  הנהלת בתי המשפט התבקשה לסיים את תשובתה בעניין ללא שיהוי בכדי לייתר פעולה משפטית.

קראו בדפדפןhttps://human-rights-alert.blogspot.com/2021/11/2021-11-02.html

תמונה. נט-המשפט -- קשר ממוחשב ומאובטח לבתי המשפט.

תמונה. משפט נתניהו מספק סדרת דוגמאות לניהול משובש של הכתבים, התיקים, וגישת הציבור במערכת נט-המשפט בהליך חסר תקדים בחשיבותו החוקתית, הפוליטית והחברתית.
---
תמונה.  ת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו -- החלטה מיום 04 ביוני, 2020. בראשה מספר הבקשה: 37.
תמונה.  ת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו -- החלטה מיום 26 בספטמבר, 2021. בראשה אין מופיע מספר הבקשה.

תמונה. אפשר גם אחרת - רשימת הכתבים [docket] במערכת ניהול התיקים האלקטרוניים של בתי המשפט הפדרליים של ארה"ב - PACER/CM-ECF -- לכל מסמך, בקשה, החלטה, וכו', מספר מזהה  ייחודי בסדר כרונולוגי, וכל שינוי ברשימת הכתבים מצויין בפירוש [הצבעים הוספו]. 

תמונה. אפשר גם אחרת - במערכת ניהול התיקים האלקטרוניים של בתי המשפט הפדרליים של ארה"ב - PACER/CM-ECF -- מופיעה בראש המסמך, בקשה, החלטה, וכו',  חותמת (בכחול) המתעדת את מספר המסמך, תיק בית המשפט, מועד רישומו בתיק, מספר העמודים במסמך.
---

תל-אביב, 02 בנובמבר -- הנהלת בתי המשפט התבקשה לסיים את תשובתה לבקשת חופש המידע בעניין מספור הבקשות וההחלטות בתיקים בנט-המשפט ללא שיהוי בכדי לייתר פעולה משפטית בעניין.  בקשת חופש המידע ביקשה הסבר להיעלמות האפיזודית של מספרי הבקשות מההחלטות בתיקים, לדוגמה - בתיק מ"י נ' נתניהו בחצי השנה האחרונה... במקביל, ראשת המותב השופטת פרידמן-פלדמן הנפיקה החלטה בה היא מתלוננת על הקשיים בניהול הכתבים בתיק. לריפוי קשיים אלה, פתחה פרידמן-פלדמן במקביל לתיק הפלילי (ת"פ) גם "תיק לאיתור פלילי" (תל"פ)... סוג תיקים זה מכונה במאמר של פרופ' קרן וינשל-מרגל (משפטים, האוניברסיטה העברית) אודות ניהול התיקים במערכת נט-המשפט --"תיקים פיקטיביים"...
ניהול הכתבים והתיקים במערכת נט-המשפט, אפילו במשפט בעל חשיבות כמשפט נתניהו, לא היה עובר ביקורת של רשויות המס על בעל פיצוציה... המערכת מאפשרת לשופטים לשנות, להסיר, להחליף מסמכים ללא כל שקיפות לציבור. התנהלות זו נוגדת את יסודות התנהלות בתי משפט כשירים שבכתובים - Competent Courts of Record.
יש לציין שמערכת נט-המשפט פותחה תחת כהונתם של אהרן ברק כנשיא בית המשפט העליון והשופט בועז אוקון כמנהל בתי המשפט. 
הביוגרפיה המצוינת של נשיא בית המשפט העליון שמעון אגרנט  (כיהן כנשיא 1965 – 1976) מאת פרופ' (משפטים) פנינה להב, מתארת מפיו את השחיתות בבתי המשפט בתחילת תקופת המנדט: 
"המחלה הכרונית של המערכת המשפטית - השחיתות. השחיתות הייתה הירושה שהותיר הממשל העות'מאני ליורשו המנדטורי... תפקידו של שמעון היה לבדוק את התיקים מידי יום או יומיים כדי לוודא שלא נעלמו מתוכם מסמכים ושצווי בית-המשפט המתויקים בהם לא שונו ביד מסתורית" (עמ' 84).  
לאן הגענו בשנת 2021 במדינת ישראל? המסורת העות'מאנית שבה בגדול, בגרסתה האלקטרונית?
---
להלן פנייה להשלמת התשובה שנשלחה להנהלת בתי המשפט היום
02 בנובמבר, 2021

הגב' שרון סבן ספראי, הממונה על פי חוק חופש המידע, הנהלת בתי המשפט
פקס: 074-7481887
ובדוא"ל: hofesh-hamida@

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – מספור הבקשות וההחלטות במערכת נט-המשפט
מספרכם: ‫‪4700-1012-2021-011104‬‬
הריני מבקש את תגובתכם ללא שיהוי -- הזמן הוא מעיקרו של העניין.

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע שרון סבן ספראי,
עניינה של בקשת חופש המידע שבנידון הוא ניהול תקין של הכתבים, הרישומים והתיקים במערכת נט-המשפט, והיעלמות מספרי הבקשות מכתבי ההחלטות, לדוגמה, בת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו.
בתשובתכם מיום 25 באוקטובר, 2021, דחיתם את בקשת חופש המידע שבנידון על פי סעיפים 9(א)(4) ו-9(ב)(1) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וסעיפים 4 ו-5 לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז-2017 -- מטעמי "אבטחה" וחשש שגילוי המידע "עלול לשבש את התפקוד התקין של הרשות הציבורית או את יכולתה לבצע את תפקידיה".
יחד עם זאת ציינתם שהעניין הועבר להמשך טיפול ע"י האגף לביקורת פנים ותלונות הציבור בהנהלת בתי המשפט.
הריני מבקש את תשובתו של האגף לביקורת פנים ותלונות הציבור ללא שיהוי, במטרה לייתר פעולה משפטית בנידון. הזמן הוא מעיקרו של העניין.

________________
ד"ר יוסף צרניק
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)
---

להלן תשובת חופש המידע של הנהלת בתי המשפט





No comments:

Post a Comment