Human Rights Alert NGO

הארגון הלא ממשלתי עוסק בניטור זכויות האדם בישראל, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו - בפרט מערכת המשפט ואכיפת החוק. הארגון פעיל במיוחד בחקר תקינותן וישרתן של מערכות מידע ממשלתיות. עיקר פעולתה של העמותה בגילוי, ארכיונאות והפצת מסמכים, דוחות, מאמרים, פרסומים בתקשורת, הופעות בכנסים בתחומים אלה, וכן - בפעולות משפטיות הנדרשות.

Tuesday, December 28, 2021

2021-12-28 נהלים למבצעי פייק מבוימים של משטרת ישראל נגד אזרחים לצורכי תעמולה - בקשת חופש המידע

  נהלים למבצעי פייק מבוימים של משטרת ישראל נגד אזרחים לצורכי תעמולה - בקשת חופש המידע

בעקבות אירוע נוסף בו נחשף שמשטרת ישראל ערכה פשיטת פייק, מבוימת על בית משפחה, לצורכי תעמולה, הגשנו בקשת חופש המידע למשטרת ישראל.

בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/12/2021-12-28.html


[Bilingual record - English follows the Hebrew]

28 בדצמבר, 2021

עו"ד סנ"צ חן כינור

הממונה על פי חוק חופש המידע, משטרת ישראל

דרך פורטל היחידה לחופש המידע, ובדוא"ל: hofeshm@police.gov.il 

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – נהלים למבצעי פייק מבוימים נגד אזרחים לצורכי תעמולה

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע עו"ד סנ"צ חן כינור,

הריני מגיש בזאת את הבקשה על פי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, כדלהלן. 

I. פרטי המבקש 

שם: ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר 580654598)

ע"י ד"ר יוסף צרניק, חבר ועד ומנהל המחקר בעמותה

כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301

דוא"ל: joseph.zernik@hra-ngo.org

פקס: 077-3179186 

אזרח: ישראל

II. המידע המבוקש

א) רקע

1. היום, 28.12.2021, דווח על פשיטת משטרה ממסוק על בית משפחה בדואית בנגב. נחשף שהפשיטה הייתה מבוימת, פייק, שלא לצרכים משטרתיים אמתיים, אלא לצורכי תעמולה.



2. ביום 08.08.2019 דווח על פשיטת משטרה על בית משפחה ערבית במזרח ירושלים, ותפיסה כביכול של כלי נשק. נחשף שהפשיטה הייתה מבוימת, פייק, שלא לצרכים משטרתיים אמתיים, אלא לצורכי תעמולה.


ב) המידע המבוקש

העתק כל מסמך אותנטי ו/או מראה מקום לפרסום רשמי, המתעדים נהלים/הנחיות וכו’ של משטרת ישראל באשר לביצוע פעולות מבצעיות נגד אזרחים, פייק, מבוימות, שלא לצרכים משטרתיים אמתיים, אלא לצורכי תעמולה.

III. תשלום

אגרת חופש המידע שולמה באתר יחידת חופש המידע של המשטרה.

בברכה,

________________

ד"ר יוסף צרניק

ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)

December 28, 2021

Attorney Chen Kinnor, FOIA Officer

Israel Police

Via internet FOIA portal and by email: hofeshm@police.gov.il 

RE: FOIA Request, in re – procedures for conduct of fake, staged operations against civilians for propaganda purposes

Dear FOIA Officer Chen Kinnor:

We herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), the following information.  

I. Requester 

Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

ID: 

By Joseph Zernik, PhD

Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel 

Fax:  077-3179186

II. Requested Information

a) Background

1. Today, December 28, 2021, media reported a helicopter raid on the home of a Bedouin family in the Negev. It was exposed that the raid was fake, staged, not for real police purposes, but for propaganda purposes.

2. On August 08, 2019, media reported a police raid on the home of an Arab family in east Jerusalem, and purported seizing of illegal weapons. It was exposed that the raid was fake, staged, not for real police purposes, but for propaganda purposes.

b) Requested information

Copies of any and all authentic records, and/or official publications, which document any and all Israel Police procedures/guidelines, etc., pertaining to the conduct against civilians of fake, staged operations, not for real police purposes, but for propaganda purposes.

III. Payment

FOIA fees were paid in the government online payment portal.

Truly,

_______________

Joseph Zernik, PhD 

Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

Monday, December 27, 2021

2021-12-27 בקשת חופש המידע: מר יצחק תשובה, תאגידיו ומשטרת ישראל

בקשת חופש המידע: מר יצחק תשובה, תאגידיו ומשטרת ישראל

משטרת ישראל נחזית כפועלת בשירות הטייקונים, בפרט יצחק תשובה, בשורת אירועים. ביניהם -- דיכוי המחאה נגד אסדות הגז ופינוי תושבי גבעת עמל.

מר תשובה גם ידוע בנטייתו לשכור קצינים בכירים במשטרה לאחר פרישתם...

בקשת חופש המידע מנסה לברר את טיב היחסים הכספיים בין יצחק תשובה למשטרת ישראל.

בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/12/2021-12-27.html


להלן בקשת חופש המידע שהוגשה היום

[Bilingual record - English follows the Hebrew]
27 בדצמבר, 2021
עו"ד סנ"צ חן כינור
הממונה על פי חוק חופש המידע, משטרת ישראל
דרך פורטל היחידה לחופש המידע, ובדוא"ל: hofeshm@ 
הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – מר יצחק תשובה, תאגידיו ומשטרת ישראל
לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע עו"ד סנ"צ חן כינור,
הריני מגיש בזאת את הבקשה על פי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, כדלהלן. 
הריני מבקש אישור קבלה עם מספר בקשה בדוא”ל חוזר או בפקס.
I. פרטי המבקש 
שם: ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר 580654598)
ע"י ד"ר יוסף צרניק, חבר ועד ומנהל המחקר בעמותה
כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301
דוא"ל: joseph.zernik@
פקס: 077-3179186 
אזרח: ישראל
II. המידע המבוקש
א) רקע
ביום 27.12.2021 כתבה ח"כ גבי לסקי:
הייתי בגבעת עמל בפינוי הטראומתי והופתעתי לראות כמות בלתי מוסברת של שוטרים במקום. בעקבות הפרסום של @channel13il , הבנתי שהטייקון תשובה שילם מעל למיליון ש"ח למשטרה לביצוע הפינוי. רק לי זה מריח כהפרטת המשטרה לבעלי הון? [1]
מר יצחק תשובה הוא איש עסקים ישראלי העוסק בעיקר בתחומי הנדל"ן, התשתיות והאנרגיה, באמצעות החברות בקבוצת דלק ו"אלעד השקעות" בשליטתו.
ב) המידע המבוקש
העתק כל מסמך אותנטי ו/או מראה מקום לפרסום רשמי, המתעדים את כל התשלומים מאת מר יצחק תשובה למשטרת ישראל ו/או למג”ב במהלך שבע (7) השנים האחרונות, ייעודם/מטרתם של תשלומים אלה, בין אם התבצעו באופן ישיר או באופן עקיף, ע"י מר תשובה כפרט, באמצעות תאגידים שבשליטתו, באמצעות חברות בנות של תאגידים אלה, ו/או באמצעות בעלי תפקידים בתאגידים אלה. 
III. תשלום
אגרת חופש המידע שולמה באתר יחידת חופש המידע של המשטרה - מספר אישור86663651.
בברכה,
________________
ד"ר יוסף צרניק
ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)
December 27, 2021
Attorney Chen Kinnor, FOIA Officer
Israel Police
Via internet FOIA portal and by email: hofeshm@

RE: FOIA Request, in re – Mr Yitzhak Tshuva, his corporations and the Israel Police
Dear FOIA Officer Chen Kinnor:
We herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), the following information.  
Please send us confirmation of receipt and a request number by return email or fax.
I. Requester 
Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)
ID: 053625596
By Joseph Zernik, PhD
Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel 
Fax:  077-3179186
II. Requested Information
a) Background
On December 27, 2021, MK Gabi Laski wrote:
I was present during the traumatic eviction in Givat Amal, and I was surprised to see the inexplicable number of policemen there. Following report by @channel13il, I realized that Tycoon Tshuva paid over one million NIS to the Israel Police for the eviction. Does it smell only to me as privatization of the Israel Police to capital? [2]
Mr Yitzhak Tshuva is an Israeli businessman, who is primarily engaged in real estate, infrastructure and energy through corporations in the Delek group and “Elad Investments”, which he controls.
b) Requested information
Copies of any and all authentic records, or official publications, which document any and all payments by Mr Yitzhak Tshuva to the Israel Police and/or to the Border Patrol during the past seven (7) years, the purpose/designation of such payments, regardless if made directly or indirectly, by Mr Tshuva in his capacity as an individual, through corporations under his control, through subsidiaries of such corporations, and/or through office holders in such corporations.
III. Payment
FOIA fees were paid in the government online payment portal – No  86663651.
Truly,
_______________
Joseph Zernik, PhD 
Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

Saturday, December 18, 2021

2021-11-03 נהלי ניטרול של משטרת ישראל - בקשת חופש המידע

 נהלי ניטרול של משטרת ישראל - בקשת חופש המידע

ב-03 לנובמבר 2021 הגשנו בקשת חופש המידע בנושא נהלי נטרולים...

קראו בדפדפן: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/12/2021-11-03.html

03 בנובמבר, 2021

עו"ד סנ"צ חן כינור

הממונה על פי חוק חופש המידע, משטרת ישראל

דרך פורטל היחידה לחופש המידע, ובדוא"ל: hofeshm@ 

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – נהלי "ניטרול" במשטרת ישראל ו/או מג"ב

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע עו"ד סנ"צ חן כינור,

הריני מגיש בזאת את הבקשה על פי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, כדלהלן. 

הריני מבקש אישור קבלה עם מספר בקשה בדוא”ל חוזר או בפקס.

I. פרטי המבקש 

שם: ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר 580654598)

ע"י ד"ר יוסף צרניק, חבר ועד ומנהל המחקר בעמותה

כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301

דוא"ל: joseph.zernik@

פקס: 077-3179186 

אזרח: ישראל

II. המידע המבוקש

א) רקע

ביום 20 באוקטובר, 2021 ניתן פסק הדין בתיק בג"ץ 1504/20 סארה אבו אלקיעאן נ. פרקליט המדינה.1 בג"ץ דחה את העתירה לחקור מחדש את השוטרים שירו למוות ביעקוב אבו אל-קיעאן.2 

בשולי פרשה זו דווח כי נמנע מיעקוב אבו אל-קיעאן טיפול רפואי מציל חיים, למרות שרופאה משטרתית נכחה במקום, והוא דימם במשך שעות עד שמת מפצעיו.3

דיווחים אחרים, מהשטחים, מתארים אירועים בהם שוטרי מג"ב ו/או חיילי צה"ל נמנעים ממתן טיפול מציל חיים לפלסטינים שנורו על ידיהם בנסיבות שונות, ולעיתים גם מונעים את גישת צוותי רפואה של הסהר האדום לפלסטינים שנורו בנסיבות אלה.4,5,6

ב) המידע המבוקש

1. העתק כל מסמך ו/או מסמכים אותנטיים, או מראה מקום לפרסום רשמי של משטרת ישראל ו/או מג"ב, המתעדים את הנהלים, בתוקף בעת הזו, ביחס להגשת טיפול מציל חיים, או מניעתו, באירועים בהם פלסטינים (כולל פלסטינים שהם אוכלוסי השטחים ו/או אזרחי מדינת ישראל) נורו ע"י המשטרה ו/או ע"י שוטרי מג"ב. 

2. מידע אודות נהלים, גם אם לא הועלו בכתב, בתוקף בעת הזו, ביחס להגשת טיפול מציל חיים, או מניעתו, באירועים בהם פלסטינים (כולל פלסטינים שהם אוכלוסי השטחים ו/או אזרחי מדינת ישראל) נורו ע"י המשטרה ו/או שוטרי מג"ב. 

III. תשלום

אגרת חופש המידע שולמה באתר יחידת חופש המידע של המשטרה, אסמכתה 55989749.

בברכה,

________________

ד"ר יוסף צרניק

ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)

November 03, 2021

Attorney Chen Kinnor, FOIA Officer

Israel Police

Via internet FOIA portal and by email: hofeshm@police.gov.il 

RE: FOIA Request, in re – Israel Police and/or Border Police "neutralizing" procedures

Dear FOIA Officer Chen Kinnor:

We herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), the following information.  

Please send us confirmation of receipt and a request number by return email or fax.

I. Requester 

Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)

ID: 

By Joseph Zernik, PhD

Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel 

Fax:  077-3179186

II. Requested Information

a) Background

On October 20, 2021, Israeli Supreme Court rendered its judgment in Abu AlQuian v State Attorney (1504/20).7 

Relative to the same affair, it was reported that Ya'aqub Abu AlQuian was denied life saving medical treatment, although a police physician was present, and he was left to bleed for hours, until he died.8

Other reports, from the occupied territories, describe incidents, where IDF soldiers or Border Police deny life saving medical treatment from Palestinians, who were shot by them for various reasons, and at times also deny access of Palestinian Red Crescent to Palestinians, who were shot under such circumstances.9.10,11

b) Requested information

1. Copies of any and all authentic records, or references in the State Gazette, which document the procedure, in force to date, pertaining to providing life-saving medical treatment, or its denial, in incidents where Palestinians (including residents of the occupied territories and/or Israeli citizens) are shot by the Israel Police and/or Border Police.

2. Information, pertaining to procedures, even if not written, in force to date, pertaining to providing life-saving medical treatment, or its denial, in incidents where Palestinians (including residents of the occupied territories and/or Israeli citizens) are shot by the Israel Police and/or Border Police.

III. Payment

FOIA fees were paid in the government online payment portal, reference no. 55989749.

Truly,

_______________

Joseph Zernik, PhD 

Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)




1 פסק הדין מיום 20 באוקטובר, 2021, בג"ץ 1504/20 סארה אבו אלקיעאן נ. פרקליט המדינה

https://supremedecisions.court.gov.il/Home/Download?path=HebrewVerdicts\20\040\015\e30&fileName=20015040.E30&type=2

2 יהושע בריינר, פרשת אום אל-חיראן | בג"ץ דחה את העתירה לחקור מחדש את השוטרים שירו למוות ביעקוב אבו אל-קיעאן, הארץ (20 באוקטובר, 2021)

https://www.haaretz.co.il/news/law/1.10313704

3 יהושע בריינר, חקירת אום אל־חיראן: רופאה שהיתה בזירה לא טיפלה בנהג הפצוע, הארץ (11 ביוני 2018)

https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6170568

4 משה שטיינמץ, דוח: מחבלים פצועים ממתינים 47 דקות בממוצע לטיפול רפואי, וואלה (02 במרץ, 2017)

https://news.walla.co.il/item/3042712

5 חשד כי חיילים ירו למוות בפאיז פרג' בחברון בעת ששכב פצוע ולא סיכן איש, בצלם (24 בפברואר 2010)

https://www.btselem.org/hebrew/firearms/20100212_fayez_faraj_shot_to_death_in_hebron

6 תביעת נזיקין בעקבות מות קטין מירי מג"ב: המקרה של מ"מ, המוקד ()

http://www.hamoked.org.il/Case.aspx?cID=Cases29

7 יהושע בריינר, פרשת אום אל-חיראן | בג"ץ דחה את העתירה לחקור מחדש את השוטרים שירו למוות ביעקוב אבו אל-קיעאן, הארץ (20 באוקטובר, 2021)

https://www.haaretz.co.il/news/law/1.10313704

8 יהושע בריינר, חקירת אום אל־חיראן: רופאה שהיתה בזירה לא טיפלה בנהג הפצוע, הארץ (11 ביוני 2018)

https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6170568

9 משה שטיינמץ, דוח: מחבלים פצועים ממתינים 47 דקות בממוצע לטיפול רפואי, וואלה (02 במרץ, 2017)

https://news.walla.co.il/item/3042712

10 חשד כי חיילים ירו למוות בפאיז פרג' בחברון בעת ששכב פצוע ולא סיכן איש, בצלם (24 בפברואר 2010)

https://www.btselem.org/hebrew/firearms/20100212_fayez_faraj_shot_to_death_in_hebron

11 תביעת נזיקין בעקבות מות קטין מירי מג"ב: המקרה של מ"מ, המוקד ()

http://www.hamoked.org.il/Case.aspx?cID=Cases29

Thursday, December 16, 2021

2021-12-16 הסוד כמוס של "ממשלת השינוי": מה היקף התחלואה והתמותה מאומיקרון?

הסוד כמוס של "ממשלת השינוי": מה היקף התחלואה והתמותה מאומיקרון? 

עד שהאמת קושרת את שרוכי הנעליים, השקר כבר עף סביב חצי העולם...

בעקבות התפרצות זן האומיקרון הכריזה הממשלה שוב ושוב על רמת המסוכנות הגבוהה של זן האומיקרון. הכרזות אלה סיפקו כביכול את ההצדקה למספר צעדים חריגים בעלי אופי אנטי דמוקרטי, טוטליטרי, ובכללם הפעלת איכוני שב"כ, סגירת נתב"ג, הכרזה על מדיניות הגבלה סלקטיבית של הכניסה לקניונים...

במקביל, התפתח שיח פומבי ער ונוקב בין מומחים לרפואה ורפואת הציבור, מומחים למשפטים ולזכויות האדם וסתם עיתונאים באשר לסבירות, המידתיות וההתאמה בין הצעדים הנ"ל לבין המצב ביחס להתפרצות זן האומיקרון בישראל. 

כשל בולט בשיח הפומבי היה העדר הסתמכות על נתונים רלוונטיים כלשהם מישראל אודות היקף התחלואה והתמותה מאומיקרון. זאת, בניגוד לנתונים המתפרסמים יומית ע"י משרד הבריאות אודות היקף התחלואה והתמותה בקשר למגפת הקורונה בישראל בכללה. 

בשעה שמספר מאומתי האומיקרון בישראל הוא לפחות כמה עשרות, מניין מאושפזי האומיקרון, מונשמי האומיקרון ומתי האומיקרון בישראל הוא כנראה 0, 0, ו-0. חשיפת המידע הייתה מכשילה את מסע ההפחדה.

אין זו הפעם הראשונה שמ"מ ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס מסתירה את האמת או מפיצה מידע שקרי ומטעה במטרה ליצור תבהלה ופחד בקשר למגפת הקורונה.

לפני שבועיים הוגשה תלונה נגד שרון אלרעי פרייס לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואיים בגין חוות דעת רשלנית ו/או שקרית ומטעה בכוונת תחילה אודות מסוכנות האומיקרון ("הכפלת שיעור התמותה מקורונה" בדרום אפריקה) - לקידום הפעלת איכוני שב"כ. 

לפני שלושה שבועות הוגשה תלונה נגד שרון אלרעי פרייס לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואיים בגין פרסומים כוזבים אודות חשש לנזק מוחי לילדים עקב הדבקה בקורונה -- לקידום מסע חיסון הילדים.










בקשת חופש המידע: נתוני תחלואה ותמותה בקשר לאומיקרון בישראל

16 בדצמבר, 2021
הממונה על פי חוק חופש המידע, משרד הבריאות עו"ד שולמית בלנק
דרך פורטל היחידה לחופש המידע, ובדוא"ל: Hofesh@ 
הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – נתוני תחלואה ותמותה בקשר לאומיקרון בישראל
לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע במשרד הבריאות,
הריני מגיש בזאת את הבקשה על פי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, כדלהלן. 
בקשה על פי חוק חופש המידע
I. פרטי המבקש 
שם: ד"ר יוסף צרניק, ת"ז 
כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301
דוא"ל: joseph.zernik
פקס: 077-3179186 
אזרח: ישראל
II. המידע המבוקש
א) רקע
בעקבות גילוי זן האומיקרון נקטה ממשלת ישראל בשבועות האחרונים במספר צעדים חריגים. צעדים אלה כללו בין השאר הפעלת איכוני שב"כ כצעד חירום, הגשת טיוטת חוק לכנסת להסדרת איכוני שב"כ, תשובה לעתירה בבג"ץ בעניין איכוני שב"כ, מניעת כניסת זרים לישראל, הכרזה על הגבלות בכניסה לקניונים (שבוטלה בהמשך), וכו’.
כל הצעדים הנ"ל היו מבוססים כביכול על המסוכנות של זן האומיקרון.
במקביל, התפתח שיח פומבי ער ונוקב בין מומחים לרפואה ורפואת הציבור, מומחים למשפטים ולזכויות האדם וסתם עיתונאים באשר לסבירות, המידתיות וההתאמה בין הצעדים הנ"ל לבין המצב ביחס להתפרצות זן האומיקרון בישראל. 
כשל בולט בשיח הפומבי היה העדר הסתמכות על נתונים רלוונטיים כלשהם מישראל אודות היקף התחלואה והתמותה בקשר להתפרצות זן האומיקרון. זאת, בניגוד לנתונים המתפרסמים יומית ע"י משרד הבריאות אודות היקף התחלואה והתמותה בקשר למגפת הקורונה בישראל בכללה. 
למיטב ידיעת המבקש לא התפרסמו עד היום ע"י משרד הבריאות כל נתונים אודות היקף התחלואה והתמותה בקשר להתפרצות זן האומיקרון בישראל.
ב) המידע המבוקש
1. כל מסמך או מראה מקום ברשומות המתעדים את מינויה כדין של הממונה על פי חוק חופש המידע במשרד הבריאות נכון ליום תשובתכם.
2. העתקי כל המסמכים, הרישומים, תזכירים וכו’ המצויים במשרד הבריאות ומראים נתונים  יומיים כוללים (ללא כל נתונים אישיים או מזהים כלשהם), מיום 01.11.2021 ועד יום תשובתכם, בדבר: א) מספר המאומתים לאומיקרון, ב) מספר המאושפזים המאומתים לאומיקרון, ג) מספר המונשמים המאומתים לאומיקרון, ג) מספר המתים המאומתים לאומיקרון.
III. תשלום
תשלום התבצע באתר עם הגשת הבקשה, מספר אישור תשלום 81589047.
בברכה,

________________
ד"ר יוסף צרניק
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)
December 16, 2021

FOIA Officer, Ministry of Health Attorney Shulamit Blank
Email: Hofesh@moh.gov.il 

RE: FOIA Request, in re – Omicron-related morbidity and mortality in Israel

Dear FOIA Officer:
I herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), as follows. 
I. Requester 
Name: Joseph Zernik, Human Rights Alert – NGO (AR)
ID: 
Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel 
Fax:  077-3179186
II.  Requested Information
a) Background
Following the discovery of the Omicron variant, the Israeli government applied in recent weeks several unusual measures. Such measure included, but were not limited to, the emergency authorization of Secret Service localization of individuals, filing of a bill for the authorization of such Secret Service operations, response to the Supreme Court in a petition against such Secret Service operations, prohibition of entry of foreigners into Israel, declaration of restrictions of entry to shopping malls (later canceled), etc.
All such measures were purportedly based on the danger inherent in the Omicron eruption in Israel.
In parallel, a lively and poignant public discourse emerged in Israel among medical experts, public health experts, legal experts, human rights experts, and journalists at large – regarding the reasonability, proportionality and the match between such measures and the situation pertaining the Omicron eruption in Israel.
A notable failure in such public discourse was the lack of reliance on any relevant data, pertaining to morbidity and mortality related to the Omicron eruption in Israel. In contrast, daily data are published by the Ministry of Health pertaining to morbidity and mortality related to the Corona epidemic in general.
To the best of Requester’s knowledge, no data have been published to date by the Ministry of Health pertaining to morbidity and mortality related to the Omicron eruption in Israel.
b) Requested Information
1. Copies of any and all records or a reference in the State Gazette, which document the lawful appointment of Ministry of Health FOIA Officer, effective as of the date of your response.
2. Copies of any and all records or references to official Ministry of Health publications, which document the daily data, starting November 01, 2021 and to the date of your response, pertaining to the Omicron eruption in Israel: a) the number of verified Omicron persons, b) the number of hospitalized verified Omicron persons, c) the number of ECO connected, verified Omicron persons, d) the number of deaths of verified Omicron persons.
III. Payment:
Payment was made through the online payment portal, payment certificate: 81589047. 
Truly,

_______________
Joseph Zernik, PhD 
Human Rights Alert NGO (AR)



Tuesday, November 16, 2021

2021-11-16 בעקבות ביטול פס"ד השופטים א' היימן, ל' ביבי וע' מאור: האם וכיצד חותמים בכלל במותב תלתא בנט המשפט?

 בעקבות ביטול פס"ד השופטים א' היימן, ל' ביבי וע' מאור: האם וכיצד חותמים בכלל במותב תלתא בנט המשפט?


סערה בכוס תה התחוללה בשבוע שעבר, כשבית המשפט העליון ביטל פסק דין שנחתם כביכול ע"י השופטים א' היימן, ל' ביבי וע' מאור מבית המשפט המחוזי בתל אביב, כיוון שלא זה היה ההרכב ששמע את הערעור. 

הסערה מעלה שוב סדרת שאלות ישנות לגבי התנהלות השופטים ומערכת נט-המשפט: 

* האם השופטים חותמים בכלל על פסקי הדין במערכת נט-המשפט? החתימות האלקטרוניות כביכול של השופטים בנט-המשפט, כולן נקבעות "בלתי אמינות" ע"י התוכנה הייעודית של לשכת עורכי הדין לבדיקת חתימות אלקטרוניות. כולן נחתמות כביכול ע"י הגוף הבדיוני שכינויו Israeli Courts Authority וכולן מאושרות כביכול ע"י אותו גוף בדיוני עצמו...

* מי חותם על פסקי הדין שניתנו במותב של שלושה? הרי בין אם ניתן פסק דין במותב של אחד ובין אם ניתן פסק דין במותב של שלושה, פסק הדין מראה רק חתימה אלקטרונית אחת כביכול - זו של הגוף הבדיוני שכינויו Israeli Courts Authority...

* מי רושם את פסקי הדין במערכת נט-המשפט? ומה דינו של פסק דין שלא נרשם כראוי? בדיקה במערכת נט-המשפט - גישת הציבור, של התיק שחולל את הסערה , מראה שלא מופיע בו פסק הדין כלל!

*  מי הם השופטים המוסמכים לשבת בדין, כיצד ומדוע מועברים התיקים מיד ליד? מותב בית המשפט המחוזי תל אביב, שחתם על פסק הדין שבוטל, כלל את השופטים א' היימן, ל' ביבי וע' מאור.  אולם מי היו השופטים שישבו בדין בתיק? הרישומים במערכת נט-המשפט מראים שהתיק סגור, ושופטי המותב נכון להיום הם ב' שגיא, א' הימן, וי' טופף. אולם במהלך 2.5 שנות חייו של התיק הוא עבר גם תחת ידיהם של השופטים ד' ברלינר, ג' רביד, ש' יניב. לעומת זאת, השופטת לימור ביבי, שחתמה כביכול על פסק הדין, אינה רשומה כמי שהחזיקה בסמכות כלשהי בתיק ביום כלשהו לאורך 2.5 שנות חייו.  העברת התיקים מיד ליד בין השופטים, ללא כל הליך ראוי, ללא כל רישום ראוי, וללא כל בסיס בדין, היא סממן מובהק של בתי משפט בלתי כשירים.


בקשת חופש המידע שהוגשה היום להנהלת בתי המשפט מבקשת מידע אודות נהלי החתימה והרישום של פסקי דין במערכת נט-המשפט.  הפקת כתבי בית דין תקפים ורישומם בבית המשפט הם עניין יסודי בהתנהלותו של בית משפט כשיר שבכתובים [Competent Court of Record] כבר מאות שנים. עקרונות היסוד הונחו פה ע"י התקנות המנדטוריות, והיו מוכרים היטב... אולם הם נשכחו במהלך "המהפכה החוקתית" מבית מדרשו של אהרן ברק...

ספק רב אם מערכת נט-המשפט, שהורתה תחת כהונתם של  כנשיא בית המשפט העליון ובעז אוקון כמנהל בתי המשפט, הייתה עוברת כמערכת תקינה לניהול ספרי חשבונות בפיצוציה בפינת הרחוב. קרוב לוודאי שהייתה נמצאת ע"י שלטונות המס כתוכנה שנועדה לאפשר הונאות...

קראו בדפדפןhttps://human-rights-alert.blogspot.com/2021/11/2021-11-16.html


להלן בקשת חופש המידע שהוגשה היום להנהלת בתי המשפט


[Bilingual filing – English follows the Hebrew]

16 בנובמבר, 2021

הגב' שרון סבן ספראי, הממונה על פי חוק חופש המידע, הנהלת בתי המשפט
פקס: 074-7481887
ובדוא"ל: hofesh-hamida@cl

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – מערכת נט-המשפט – חתימות אלקטרוניות על פסקי דין במותב של שלושה ורישומם בתיק נט-המשפט

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע,
הריני מגיש בזאת את הבקשה שלהלן בכפוף לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998. 
I. פרטי המבקש 
שם: דר’ יוסף צרניק, ערנות לזכויות האדם-אל"מ (ע"ר 580654598)
ת"ז:
כתובת: ת"ד 33407, ת"א 6133301
דוא"ל: joseph.zernik@
פקס: 077-3179186 
אזרח: ישראל
II. הרקע
1. לאחרונה התפרסם בתקשורת: פסק דינו של השופט ג’ קרא מיום 11.11.2021 בגדר רע"פ 8589/20 משה דן נ’ מדינת ישראל בבית המשפט העליון קבע שפסק הדין מיום 6.9.2020 בגדר תיק ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בבית המשפט המחוזי ת"א בטל. ההנמקה לביטולו של פסק הדין הייתה ש"הערעור נדון לפני הרכב שופטים אחר של בית המשפט... דא עקא, על פסק הדין חתומים השופטים א' היימן, ל' ביבי וע' מאור".
2. ניהול מהימן של סמכויות השופטים השונים בתיקים, רישום מהימן של פסקי דין, ערעורים וביטול פסקי דין נחשב לדרישה בסיסית מבית דין כשיר שבכתובים [competent court of record]. לפני התקנת מערכת נט-המשפט, גם בכל בית משפט של מדינת ישראל התנהלו "ספרי יסוד" וביניהם "פנקס המשפטים הפליליים". על פי  תקנות 4 ו-8 לתקנות בתי המשפט (משרד הרישום) 1936 היה המזכיר הראשי אחראי על "השמירה המעולה של פנקסים ומסמכים", על הרישום בהם של פסקי הדין, ועל רישום שינויים או ביטולם של פסקי הדין בערכאת הערעור במקרים המתאימים.
3. עיון בתיק בית המשפט המחוזי ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בנט-המשפט – מערכת גישת הציבור מראה:
(א) בכרטיסיית "פסקי דין" אין מופיע רישום פסק דין כלשהו (תמונה 1).
תמונה 1. ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בבית המשפט המחוזי בת"א, נט-המשפט, גישת הציבור (עיון ביום 15 בנובמבר, 2021) -- אין רישום של פסק הדין מיום 6.9.2020 בכרטיסיית "פסקי דין".
--- 
(ב) פסק הדין מיום 6.9.2020 גם אינו מופיע בכרטיסיית "החלטות בתיק" (תמונה 2).
תמונה 2. ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בבית המשפט המחוזי בת"א, נט-המשפט, גישת הציבור (עיון ביום 15 בנובמבר, 2021) -- אין רישום של פסק הדין מיום 6.9.2020 בכרטיסיית "החלטות בתיק".
--- 
(ג) כמו כן אין רישום של פסק דינו של בית המשפט העליון מיום 11.11.2021 בגדר רע"פ 8589/20 משה דן נ’ מדינת ישראל.
(ד) כמו כן אין רישום כלשהו המורה על ביטולו של פסק הדין של בית המשפט המחוזי מיום 6.9.2020 בגדר ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה.
4. החלטתו של נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט אליעזר גולדברג, 88/12/מחוזי תל אביב, מיום 15.11.2012 בפרשת "הפרוטוקולים המפוברקים" של השופטת ורדה אלשייך קובעת:
(א) החלטות ופסקי דין בנט-המשפט הם כתבים אלקטרוניים. לפיכך, הם תקפים אך ורק לאחר שנחתמו כדין בחתימה אלקטרונית על פי חוק חתימה אלקטרונית, התשס"א-2001. 
(ב) "החתימות הגרפיות" של השופטים, המופיעות על פני המסמכים, חסרות כל תוקף, והן תמונות המודבקות על ידי הקלדנית בתוכנת עיבוד התמלילים.
(ג) רק לאחר הדבקת "החתימות הגרפיות", המסמך מוכן לחתימה אלקטרונית תקפה (שאינה גלויה לציבור).
(ד) אין לציבור יכולת להבחין במסמכים המוצגים במערכת נט-המשפט-גישת הציבור, או מודפסים  ממנה בין כתבי בית דין שנחתמו כדין בחתימה אלקטרונית, והם תקפים ובני אכיפה, לבין מסמכים שלא נחתמו כדין, והם בבחינת "טיוטות" חסרות תוקף בלבד.
5. בדיקה של פסקי דין והחלטות מנט-המשפט, שהומצאו כמסמכים אלקטרוניים, חתומים כביכול בחתימות אלקטרוניות, מראה שכל המסמכים חתומים בחתימה אלקטרונית כביכול אחת בלבד, ללא הבדל אם מופיעה עליהם "חתימה גרפית" של מותב של שופט אחד ובין אם מופיעות עליהם "חתימות גרפיות" של מותב של שלושה.
6. חתימה אלקטרונית כביכול זו היא מאת Israeli Courts Authority והיא גם מאושרת ע"י אותו גוף – Israeli Courts Authority. התוכנות הייעודיות של לשכת עורכי הדין ושל חברת PersonalID לבדיקת החתימות האלקטרוניות בנט-המשפט מתריעות, שחתימות אלקטרוניות כביכול אלה, מאת  Israeli Courts Authority, אינן תקינות, וכי הגורם המאשר Israeli Courts Authority "אינו אמין”.
7. פסק דינו של השופט רם וינוגרד מיום 07.10.2021 בגדר עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם נ’ מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל פוסק, ש-Israeli Courts Authority אינו גוף שהוקם על פי דין, "אלא כינוי", וכי Israeli Courts Authority “אינה רשומה כ"גורם מאשר" ואינה בעלת חתימה אלקטרונית...”.
--- 
III. המידע המבוקש
המידע המבוקש הוא ביחס לתכנותה ולתפעולה של מערכת נט-המשפט:
א) רישום פסקי דין של בית המשפט המחוזי במערכת נט-המשפט והצגתם במערכת גישת הציבור
1. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' - המתעד את האופן בו אמור פסק דין של בית המשפט המחוזי להירשם במערכת נט-המשפט, ומי הוא/היא האחראי/ת לרישום התקין והמהימן של פסקי דין של בית המשפט המחוזי במערכת נט-המשפט.
2. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' - המתעד את האופן בו נקבע אם פסק דין של בית המשפט המחוזי יוצג במערכת נט המשפט–גישת הציבור, בתיקים שאינם חסויים על פי דין.
ב) רישום פסקי דין בערעורים בבית המשפט העליון בתיקים התואמים של בית המשפט המחוזי במערכת נט-המשפט והצגתם במערכת גישת הציבור
3. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' – המתעד את האופן בו אמור להירשם במערכת נט-המשפט בתיק בית המשפט המחוזי פסק דינו של בית המשפט העליון בערעור על פסק הדין התואם של בית המשפט המחוזי.
4. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' – המתעד את האופן בו אמור להירשם ביטולו של פסק דין של בית המשפט המחוזי (כמו במקרה שלפנינו – פסק הדין מיום  מיום 6.9.2020 בגדר ע"פ 8934-02-19 משה דן נ’ פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בבית המשפט המחוזי בת"א בוטל מכוח פסק דין של בית המשפט העליון מיום 11.11.2021 בגדר רע"פ 8589/20 משה דן נ’ מדינת ישראל).
ג) ביצוע החתימות האלקטרוניות על פסקי דין במותב של שלושה בבית המשפט המחוזי
5. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' – המתעד מי הוא/היא בעל/ת הסמכות, ואת האופן בו הוא/היא נותן/ת הוראות לקלדן/ית, את "החתימות הגרפיות" של אילו שופטים יש להדביק על פסק הדין במותב של שלושה.
6. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), כגון מאפייני מערכת נט-המשפט, מדריך למשתמש, נהלים, הנחיות, הוראות, תצלומי מסך של תפריטים במערכת, וכו' – המתעד את האופן בו מתבצעות החתימות האלקטרוניות כביכול של שלושה שופטים (אם הן מתבצעות בכלל) על פסקי דין הניתנים במותב של שלושה.
III תשלום
דמי אגרת בקשת חופש המידע שולמו באתר התשלומים הממשלתי, אישור תשלום: 56253998.
בברכה,

________________
ד"ר יוסף צרניק
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)

November 16, 2021

Ms Sharon Saban Safrai, FOIA Officer, Administration of Courts
Fax:   074-7481887
Email: hofesh-hamida@

RE: FOIA Request, in re – Net-HaMishpat system – electronic signatures on judgments in panels of three and entry of judgments in Net-HaMishpat court files

Dear FOIA Officer:
I herein file a request, pursuant to the Freedom of Information Act (1988), as follows.  Please send confirmation of receipt and a request number by return email or fax.
I. Requester 
Name: Joseph Zernik, Human Rights Alert – NGO (AR 80654598)
ID: 
Address: PO Box 33407, Tel Aviv, Israel 
Fax:  077-3179186
II. Background
1. Recently media reported: The November 11, 2011 Supreme Court Justice G. Kara judgment in criminal appeal Moshe Dan v State of Israel (8589/20) ruled that the September 06, 2020 judgment in Moshe Dan v Tel Aviv District Office (8934-02-19) in the Tel Aviv District Court was void. The reasoning was that “the appeal was heard by a different judicial panel of the Court… However, the judgment was signed by Judges A Heiman, L. Bibi, and O. Maor”.
2. Valid maintenance of the authorities of the various judges in court files, valid entry of judgments, appeals, and voiding of judgments is deemed a fundamental requirement in a competent court of record.  Prior to implementation of Net-HaMishpat case management system, the Israeli courts maintained “Books of Court”, among them “Book of Criminal Cases”. Pursuant to Regulations 4 and 8 of the Regulations of the Courts (Office of the Clerk) 1936 the Clerk of the Court was charged with “excellent maintenance of books and records” with entry of judgments, and with entry modifications or voiding of judgments by the appellate instances in such books.
3. Inspection of Net-HaMishpat – public access system - in Moshe Dan v Tel Aviv District Office (8934-02-19) in the Tel Aviv District Court shows:
(a) In the "Judgments" tab – no judgment was entered (Figure 1).
(b) The September 06, 2020 fails to appear in the "Decisions" tab, either (Figure 2).
(c) No entry appears of the Supreme Court November 11, 2021 judgment in Moshe Dan v State of Israel (8589/20).
(d) No entry appears of the voiding of Tel Aviv District Court September 06, 2020 judgment in Moshe Dan v Tel Aviv District Office (8934-02-19).
4. Ombudsman of the Judiciary Justice Eliezer Goldberg November 15, 2012 decision 88/12/Tel Aviv District in the Judge Varda Alshech "fabricated protocols" affair rules:
(a) Decisions and judgments in Net-HaMishpat system are electronic records. Therefore they are valid and effectual only after being signed, using electronic signatures pursuant to the Electronic Signature Act (2001).
(b) The "graphic signatures" of the judges, which appear on the records are invalid. They are merely "cut and paste" images, which are affixed by the court transcriptionist, using a word processor.
(c) Only after such "graphic signatures" are affixed, the document is ready for signing, using valid electronic signatures (which is not detectable by the public).
(d) There is no way for the public to distinguish in records that are displayed in Net-HaMishpat public access system, or are printed out from it between valid and effectual court records, which were duly signed, using electronic signatures, and invalid "drafts", which were not duly signed.
5. Inspection of decisions and judgments from Net-HaMishpat, which were served as electronic record, purportedly electronically signed, shows that all such records are purportedly signed by a single purported electronic signature, regardless of whether the record shows the "graphic signature" of one or three judges.
6. Such purported electronic signature is by "Israeli Courts Authority" and it is also certified by the same entity - "Israeli Courts Authority". Israeli Bar Association and PersonalID LTD dedicated software tools for inspection of electronic signatures flag such purported "Israeli Courts Authority" electronic signatures as invalid, and such certification by "Israeli Courts Authority" as "unreliable".
7. The October 07, 2021 Judge Ram Vinograd judgment in Human Rights Alert v Director of the Courts, Judge Igal Mersel (1963-09-21) rules that "Israeli Courts Authority" is not a lawful entity, but "merely a nickname", and that "Israeli Courts Authority" "is not registered as a "certifying authority" and is not the holder of an electronic signature instrument...".

III. Requested Information
The requested information pertains to programming and operation of Net-HaMishpat -- case management system of the courts:
A. Entry of judgments of the district court in Net-HaMishpat system and their display in the public access system
1. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document the way that judgment of the district court is to be entered in Net-HaMishpat system, and the person who is charged with valid and complete entry of judgments in Net-HaMishpat system in the district court.
2. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document the way it is determined whether a judgment of the district court, which is not sealed, would be displayed in Net-HaMishpat – public access system.
B. Entry of judgments in appeals in the Supreme Court in the corresponding files of the district court in Net-HaMishpat system, and their display in the public access system
3. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document the manner in which judgment of the Supreme Court in an appeal is to be entered in the corresponding court file of the district court.
4. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document the manner in which voiding of the district court judgment is to be entered (as in the case at hand - the November 11, 2011 Supreme Court Justice G. Kara judgment in criminal appeal Moshe Dan v State of Israel (8589/20) ruled that the September 06, 2020 judgment in Moshe Dan v Tel Aviv District Office (8934-02-19) in the Tel Aviv District Court was void).
C. Execution of electronic signatures on judgments in 3-judge panels of the district court
5. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document who is authorized, and how such person instruct the court transcriptionist “graphic signatures” of which judges to paste on a judgment in a 3-judge panel of the district court.
6. Copies of any and all authentic records, such as specifications of Net-HaMishpat system, user's manual, procedures, instructions, work orders, screen prints of system menus, etc. - which document the way that purported electronic signatures of three judges are purportedly executed (if executed at all) on 3-judge panel judgments.
III. Payment:
Payment was made through the online payment portal, payment certificate: 56253998. 
Truly,

_______________
Joseph Zernik, PhD 
Human Rights Alert NGO (AR)

Tuesday, November 2, 2021

2021-11-02 משפט נתניהו ומערכת נט המשפט: לאן נעלמו מספרי הבקשות? הנהלת בתי המשפט מסרבת לענות מטעמי אבטחה...

 2021-11-02 משפט נתניהו ומערכת נט המשפט: לאן נעלמו מספרי הבקשות?  הנהלת בתי המשפט מסרבת לענות מטעמי אבטחה...

מה הייתם אומרים אם בעל פיצוציה היה מנפיק חשבוניות מע"מ, מהן נעלמו יום אחד מספרי החשבוניות? בתיק נתניהו נעלמו מספרי הבקשות מכתבי ההחלטות לפני כחצי שנה.  בקשת חופש המידע ביקשה מהנהלת בתי המשפט הסבר. הנהלת בתי המשפט דחתה את הבקשה על פי חוק חופש המידע ותקנות הגנת הפרטיות - אבטחת מידע. על פי תשובה זו, גילוי הסיבה להיעלמות מספרי הבקשות עלול לפגוע באבטחת מערכת נט-המשפט ו"לשבש את התפקוד התקין של הרשות הציבורית או את יכולתה לבצע את תפקידיה".  הנהלת בתי המשפט התבקשה לסיים את תשובתה בעניין ללא שיהוי בכדי לייתר פעולה משפטית.

קראו בדפדפןhttps://human-rights-alert.blogspot.com/2021/11/2021-11-02.html

תמונה. נט-המשפט -- קשר ממוחשב ומאובטח לבתי המשפט.

תמונה. משפט נתניהו מספק סדרת דוגמאות לניהול משובש של הכתבים, התיקים, וגישת הציבור במערכת נט-המשפט בהליך חסר תקדים בחשיבותו החוקתית, הפוליטית והחברתית.
---
תמונה.  ת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו -- החלטה מיום 04 ביוני, 2020. בראשה מספר הבקשה: 37.
תמונה.  ת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו -- החלטה מיום 26 בספטמבר, 2021. בראשה אין מופיע מספר הבקשה.

תמונה. אפשר גם אחרת - רשימת הכתבים [docket] במערכת ניהול התיקים האלקטרוניים של בתי המשפט הפדרליים של ארה"ב - PACER/CM-ECF -- לכל מסמך, בקשה, החלטה, וכו', מספר מזהה  ייחודי בסדר כרונולוגי, וכל שינוי ברשימת הכתבים מצויין בפירוש [הצבעים הוספו]. 

תמונה. אפשר גם אחרת - במערכת ניהול התיקים האלקטרוניים של בתי המשפט הפדרליים של ארה"ב - PACER/CM-ECF -- מופיעה בראש המסמך, בקשה, החלטה, וכו',  חותמת (בכחול) המתעדת את מספר המסמך, תיק בית המשפט, מועד רישומו בתיק, מספר העמודים במסמך.
---

תל-אביב, 02 בנובמבר -- הנהלת בתי המשפט התבקשה לסיים את תשובתה לבקשת חופש המידע בעניין מספור הבקשות וההחלטות בתיקים בנט-המשפט ללא שיהוי בכדי לייתר פעולה משפטית בעניין.  בקשת חופש המידע ביקשה הסבר להיעלמות האפיזודית של מספרי הבקשות מההחלטות בתיקים, לדוגמה - בתיק מ"י נ' נתניהו בחצי השנה האחרונה... במקביל, ראשת המותב השופטת פרידמן-פלדמן הנפיקה החלטה בה היא מתלוננת על הקשיים בניהול הכתבים בתיק. לריפוי קשיים אלה, פתחה פרידמן-פלדמן במקביל לתיק הפלילי (ת"פ) גם "תיק לאיתור פלילי" (תל"פ)... סוג תיקים זה מכונה במאמר של פרופ' קרן וינשל-מרגל (משפטים, האוניברסיטה העברית) אודות ניהול התיקים במערכת נט-המשפט --"תיקים פיקטיביים"...
ניהול הכתבים והתיקים במערכת נט-המשפט, אפילו במשפט בעל חשיבות כמשפט נתניהו, לא היה עובר ביקורת של רשויות המס על בעל פיצוציה... המערכת מאפשרת לשופטים לשנות, להסיר, להחליף מסמכים ללא כל שקיפות לציבור. התנהלות זו נוגדת את יסודות התנהלות בתי משפט כשירים שבכתובים - Competent Courts of Record.
יש לציין שמערכת נט-המשפט פותחה תחת כהונתם של אהרן ברק כנשיא בית המשפט העליון והשופט בועז אוקון כמנהל בתי המשפט. 
הביוגרפיה המצוינת של נשיא בית המשפט העליון שמעון אגרנט  (כיהן כנשיא 1965 – 1976) מאת פרופ' (משפטים) פנינה להב, מתארת מפיו את השחיתות בבתי המשפט בתחילת תקופת המנדט: 
"המחלה הכרונית של המערכת המשפטית - השחיתות. השחיתות הייתה הירושה שהותיר הממשל העות'מאני ליורשו המנדטורי... תפקידו של שמעון היה לבדוק את התיקים מידי יום או יומיים כדי לוודא שלא נעלמו מתוכם מסמכים ושצווי בית-המשפט המתויקים בהם לא שונו ביד מסתורית" (עמ' 84).  
לאן הגענו בשנת 2021 במדינת ישראל? המסורת העות'מאנית שבה בגדול, בגרסתה האלקטרונית?
---
להלן פנייה להשלמת התשובה שנשלחה להנהלת בתי המשפט היום
02 בנובמבר, 2021

הגב' שרון סבן ספראי, הממונה על פי חוק חופש המידע, הנהלת בתי המשפט
פקס: 074-7481887
ובדוא"ל: hofesh-hamida@

הנידון: בקשה על פי חוק חופש המידע – מספור הבקשות וההחלטות במערכת נט-המשפט
מספרכם: ‫‪4700-1012-2021-011104‬‬
הריני מבקש את תגובתכם ללא שיהוי -- הזמן הוא מעיקרו של העניין.

לכבוד הממונה על פי חוק חופש המידע שרון סבן ספראי,
עניינה של בקשת חופש המידע שבנידון הוא ניהול תקין של הכתבים, הרישומים והתיקים במערכת נט-המשפט, והיעלמות מספרי הבקשות מכתבי ההחלטות, לדוגמה, בת"פ 67104-01-20 מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו.
בתשובתכם מיום 25 באוקטובר, 2021, דחיתם את בקשת חופש המידע שבנידון על פי סעיפים 9(א)(4) ו-9(ב)(1) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וסעיפים 4 ו-5 לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז-2017 -- מטעמי "אבטחה" וחשש שגילוי המידע "עלול לשבש את התפקוד התקין של הרשות הציבורית או את יכולתה לבצע את תפקידיה".
יחד עם זאת ציינתם שהעניין הועבר להמשך טיפול ע"י האגף לביקורת פנים ותלונות הציבור בהנהלת בתי המשפט.
הריני מבקש את תשובתו של האגף לביקורת פנים ותלונות הציבור ללא שיהוי, במטרה לייתר פעולה משפטית בנידון. הזמן הוא מעיקרו של העניין.

________________
ד"ר יוסף צרניק
ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)
---

להלן תשובת חופש המידע של הנהלת בתי המשפט





Sunday, October 10, 2021

2021-10-11 פסק דין: גוף בדיוני חותם ולא חותם, מאשר ולא מאשר את החתימות האלקטרוניות של השופטים בנט-המשפט

פסק דין: גוף בדיוני חותם ולא חותם, מאשר ולא מאשר את החתימות האלקטרוניות של השופטים בנט-המשפט

סאגה בת מספר שנים הגיעה לסיומה. פסק דינו של השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי בירושלים קובע: החתימות האלקטרוניות כביכול של השופטים כפי שהן מופיעות במערכת נט-המשפט הן ע"י גוף בדיוני בשם "Israeli Courts Authority", שהוא בו זמנית הגורם החותם והגורם המאשר כביכול, אך אינו הגורם החותם ואינו הגורם המאשר...  "Israeli Courts Authority" הוא "כינוי" בלבד ואין בסיס בדין לקיומו...  

הנהלת בתי המשפט סירבה עד היום בעקשנות לגלות דבר וחצי דבר אודות  "ISRAELI COURTS AUTHORITY". 

בדיקות שגרתיות של החתימות האלקטרוניות של השופטים על החלטות ופסקי דין בנט-המשפט, מראות לגבי  כולן: "חתימת המסמך אינה תקינה", "אישור הבסיס של רשות האישורים אינו אמין". 

החתימות האלקטרוניות של השופטים בנט-המשפט גם אינן מראות בגלוי מי הוא החותם או החותמים בפועל, ומהו מועד החתימה. תחת חתימות אלקטרוניות מסוג זה, שופטים יכולים לשנות או להחליף מסמכים בנט-המשפט, ללא כל רישום, המראה לציבור או לבעלי הדין מי שינה, מתי, ובאיזו סמכות...

לאחר התקנת מערכת נט-המשפט בשנת 2010 והמעבר לניהול תיקים אלקטרוניים בבתי המשפט, פרצה בבתי המשפט מגפת הפברוקים. כבר בשנת 2011 התפוצצה פרשת "הפרוטוקולים המפוברקים" של השופטת ורדה אלשייך. בפרשה זו קבע נציב תלונות הציבור על השופטים, שהשופטת שינתה פרוטוקולים לאחר מעשה. אלשייך הוסיפה לפרוטוקולים בעשרות מקומות דברים שמעולם לא נאמרו באולם הדיונים, מתוך כוונה להרע לעו"ד רפאל ארגז. בנוסף, הנציב קבע שהפרוטוקולים לא נחתמו בחתימות אלקטרוניות כראוי, ושלאחר התקנת מערכת נט-המשפט והמעבר לניהול תיקים אלקטרוניים -- פרוטוקולים, החלטות ופסקי דין, שאינם חתומים בחתימה אלקטרונית כדין הם "טיוטות" חסרות תוקף...  

לעומת זאת, הנציב מצטט בהחלטתו את עמדתה בנושא של השופטת ורדה אלשייך, אז שופטת בכירה: פרוטוקולים, החלטות ופסקי דין? "כפוף לשינויי עריכה וניסוח"... אוסף כתבי בית דין מראה, שהשופטת ורדה אלשייך אינה היחידה המחזיקה בעמדה זו בקרב השופטים...

בניגוד לעמדתם של השופטת ורדה אלשייך ואחרים, שינויים והעלמה של תיקים, כתבי החלטות ופסקי דין, שלא כדין, נחשבים מימים ימימה סממן מובהק של בתי משפט בלתי כשירים ו/או מושחתים. הביוגרפיה המצוינת של נשיא בית המשפט העליון שמעון אגרנט  (כיהן כנשיא 1965 – 1976) מאת פרופ' פנינה להב, מתארת מפיו את השחיתות בבתי המשפט בתחילת תקופת המנדט: 

"המחלה הכרונית של המערכת המשפטית - השחיתות. השחיתות הייתה הירושה שהותיר הממשל העות'מאני ליורשו המנדטורי... תפקידו של שמעון היה לבדוק את התיקים מידי יום או יומיים כדי לוודא שלא נעלמו מתוכם מסמכים ושצווי בית-המשפט המתויקים בהם לא שונו ביד מסתורית" (עמ' 84).  

לאן הגענו בשנת 2021 במדינת ישראל? המסורת העות'מאנית שבה בגדול, בגרסתה האלקטרונית?

קראו בבלוג: https://human-rights-alert.blogspot.com/2021/10/2021-10-11.html

 
תמונות.  בשנת 2010 הותקנה מערכת נט-המשפט בבתי המשפט: "קשר ממוחשב ומאובטח לבתי המשפט". בעקבות התקנתה, פרצה מגפת פברוקים בבתי המשפט... בשנת 2011 התפוצצה פרשת "הפרוטוקולים המפוברקים" של השופטת ורדה אלשייך. בתמונה - החלטה מפוברקת: "החלטה ... אני פונה אל מנהל בתי המשפט כלכשיעביר [כך - י"צ] את התלונה ללשכת עורכי הדין הוא יעביר גם את התוספת הזו"...    נציב תלונות הציבור על השופטים קבע: א) שהשופטת הוסיפה לפרוטוקולים, לאחר מעשה, בעשרות מקומות, דברים שלא נאמרו מעולם באולם הדיונים, מתוך כוונה להרע לעו"ד רפאל ארגז, ו-ב) שהפרוטוקולים, ההחלטות ופסקי הדין של השופטת ורדה אלשייך בפרשה זו, הנחזים ע"י אדם מן היישוב וגם ע"י עורכי דין מנוסים ככתבי בית דין תקינים ותקפים לכל דבר ועניין, הם "טיוטות" חסרות תוקף בלבד, כיוון שלא נחתמו ע"י השופטת בחתימות אלקטרונית כדין. 


תמונה. נתוני בדיקה של חתימה אלקטרונית של עורך דין במערכת נט-המשפט: המערכת מזהה את החתימה כתקינה. המערכת גם מזהה את הגורם החותם: שמו ומספר רישיונו של עורך הדין מופיעים בחתימה (הושחרו בתמונה). המערכת גם מזהה את הגורם המאשר - אחד משני הגורמים המאשרים על פי דין בישראל - COMSIGN או PERSONALID. 



תמונות.  בדיקה של החתימות האלקטרוניות של השופטים על מסמכי החלטות ופסקי דין בנט-המשפט, מראה באופן קבוע, שהחתימות אינן תקינות: "חתימת המסמך אינה תקינה", "אישור הבסיס של רשות האישורים אינו אמין". הגורם החותם, כלומר השופט או השופטים, שחתמו על כתב ההחלטה או פסק הדין, גם אינם מזוהים בחתימה האלקטרונית.  הגורם החותם והגורם המאשר הם בו זמנית אותו גורם מסתורי - ISRAELI COURTS AUTHORITY... הנהלת בתי המשפט מסרבת בעקשנות לענות על בקשות חופש המידע בעניין מהותו ופעולתו של ISRAELI COURTS AUTHORITY...

תמונה.  עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם אל"מ נ'  מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל --החלטה של השופט רם וינוגרד מיום 26.09.2021 מבקשת הבהרות... לאחר הגשת ההבהרה (להלן), ניתן פסק דינו של השופט רם וינוגרד (להלן) בעתירה.

----

תמונה.  פסק דינו של השופט רם וינוגרד מיום 07.10.2021 בגדר עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם אל"מ נ'  מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל: "כי המושג "הרשות השופטת" אינו קבוע בדין, וכי "Israeli Courts Authority" אינה גורם מאשר ואינה בעלת חתימה אלקטרונית... כינויים אלה - בעברית ובאנגלית - אינם אלא כינויים, ואין הם מתייחסים לגוף שהוקם על פי דין"...  

----

להלן ההבהרה מיום 07.10.2021 בתיק עת"מ 11963-09-21 ערנות לזכויות האדם אל"מ נ'  מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל

בבית המשפט המחוזי ירושלים עת"מ                                 11963-09-21

בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים


ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)

ע"י ד"ר יוסף צרניקחבר ועד העמותה

דוא"ל: joseph.zernik

פקס: 077-3179186

                                                            העותרת                            

                                            נ ג ד -

1. מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל

2. הנהלת בתי המשפט

3. הממונה על פי חוק חופש המידע בהנהלת בתי המשפט שרון סבן-ספראי

כולם באמצעות פרקליטות המדינהמחוז ירושלים (אזרחי)

דוא"ל: Min-Jer@l 

                            המשיבים

        

הבהרה מטעם העותרת


בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד מיום 26.9.2021 מוגשת בזה הבהרה מטעם העותרת.


1. העתירה דנן אינה עוסקת כלל בעניין "הרשות השופטת"העתירה דנן עוסקת אך ורק בעניין "Israeli Courts Authority".

2. ההבדל בין השתיים מובהר בסעיף 18 לעתירה:
18. למען הסר ספק, יש להבחין בין שתי הישויות - "הרשות השופטת" ו-"Israeli Courts Authority":
  • "הרשות השופטת" -- אינה גוף שלטוני, אלא כינוי (כפי שהתברר בעקבות עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל), שהנהלת בתי המשפט עושה בו שימוש נרחב בפרסום מידע לציבור הרחב ולתקשורת, במקום לפרסם אותו תחת שמה החוקי.
  • "Israeli Courts Authority" -- היא ישות המופיעה אך ורק בקשר לתפעול מערכת החתימות האלקטרוניות במערכת נט-המשפט -- כגורם חותם וגורם מאשר בו-זמנית של החתימות האלקטרוניות על כתבי החלטות ופסקי דין בנט-המשפט. העותרים אינם מכירים כל הופעה של הישות המתקראת "Israeli Courts Authority" מחוץ למערכת נט-המשפט.
  • שתי ישויות אלה שונות זו מזו. השם האחד אינו תרגום של השם השני. התרגום הנכון לאנגלית של "הרשות השופטת" הוא "Israeli Judicial Authority"'. דף בשם אנגלי זה אף מתפרסם מטעם הנהלת בתי המשפט ברשת האינטרנט.[2]

3. כלומר - "הרשות השופטת" אינה קיימת כגוף שלטוני במדינת ישראל, על פי תשובת המשיבים בעתירה הקודמת - עת"מ 39537-05-20 צרניק נ' מרזל. לעומת זאת, עצם קיומה או אי קיומה של "Israeli Judicial Authority" כישות חוקית במדינת ישראל (גוף שלטוני, תאגיד וכו'), ומהותה, ככל שהיא קיימת, נותרו בגדר תעלומה - הן בעקבות העתירה הקודמת, והן בעקבות בקשת חופש המידע שהיא נשוא העתירה דנן.

4. המידע שהתבקש במסגרת בקשת חופש המידע, שהיא נשוא העתירה דנן, אינו בגדר "שאלות הבהרה של האזרח כלפי הרשות". המידע ו/או המסמכים שהתבקשו הוגדרו במפורש ובבהירות.

5. סעיף10 לעתירה דנן מפרט מהם המידע ו/או המסמכים שהתבקשו:
10. המשיבים סירבו לספק תשובה כלשהי לגופה של בקשת חופש המידע מיום 17.7.2021 (נספח ע/1):

"1. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי) או מראה מקום ברשומות, המתעדים את כינונה של "Israeli Courts Authority” כישות חוקית מסוג כלשהו במדינת ישראל (גוף שלטוני, תאגיד, וכו');

2. העתק כל מסמך אמיתי (אותנטי), או מראה מקום ברשומות, המתעדים את שמותיהם ומינויים על פי דין של בעלי התפקידים הבכירים ב “Israeli Courts Authority”, וכן

3. העתק כל מסמך אמתי (אותנטי), כגון פרוטוקולים של ישיבות ההנהלה הבכירה, המתעד את התנהלות “Israeli Courts Authority” בתקופה שבין יום 01 לינואר, 2018, ועד יום מתן התשובה על בקשה זו."
6. הבסיס לעתירה דנן הוא בטענת העותרת כי המשיבים לא קיימו את הוראות חוק חופש המידע בתשובתם על בקשת חופש המידע שהיא נשוא העתירה דנן.

7. לטענת העותרת, בתשובה לבקשת חופש המידע מיום17.7.2021 היו המשיבים חייבים לספק את המידע ו/או המסמכים שהתבקשו, ביחס ל"Israeli Courts Authority", ככל שהם נמצאים ברשות המשיבים. לחלופין, היו המשיבים חייבים לנמק, על פי הוראות חוק חופש המידע, את דחיית הבקשה, או את החלטתם שלא למסור את המידע ו/או המסמכים שהתבקשו. לדוגמה - ככל שהמידע ו/או המסמכים שהתבקשו אינם נמצאים ברשות המשיבים, היו המשיבים חייבים לדחות את בקשת חופש המידע תוך ציון עובדה זו., תוך הנמקת החלטת הדחייה על פי סעיף 8(3) לחוק.

8. חלף תשובה ראויה, כדין, לבקשת חופש המידע, כמתואר לעיל, המשיבים סירבו לענות לגופה של בקשת חופש המידע כלל. בתשובתם (נספח ע/2) הם העלו טענות שאין להן בסיס בהוראות חוק חופש המידע:
א) "והריני משיבה שניתן לך מענה לשאלותיך מטעמה של הנהלת בתי המשפט במסגרת עתירה מנהלית 39537-05-20 שהוגשה על ידך" - אין לאמירה זו אחיזה במציאות. המשיבים לא מסרו כל מידע אודות "Israeli Courts Authority" במסגרת העתירה הקודמת.
ב) תשובות מהן משתמע שלטענת המשיבים העותרת הייתה מנועה מהגשת בקשת חופש המידע הנ"ל ו/או שהמשיבים פטורים מתשובה על פי הוראות חוק חופש המידע על הבקשה הנ"ל בעקבות החלטת בית המשפט הנכבד בעתירה הקודמת.

9. לפיכך הסעד המבוקש בעתירה דנן הוא תשובה ראויה, כדין, מטעם המשיבים על בקשת חופש המידע מיום 17.7.2021, שעניינה מידע ו/או מסמכים לגבי מהותה של "Israeli Courts Authority" - על פי הוראות חוק חופש המידע.



_______________

ערנות לזכויות האדם אל"מ (ע"ר)

ע"י ד"ר יוסף צרניקחבר ועד העמותה


תל-אביבהיום06 באוקטובר, 2021.




English Abstract

On October 07, 2021, judgment was rendered by Jerusalem District Judge Ra'm Viongrad in Human Rights Alert NGO v Director of the Courts Judge Yigal Mercel (11963-09-21) . Subject of the administrative petition was the operation judges' electronic signatures in Net-HaMishapt -  electronic court file management system of the Israeli courts. More specifically -  the petition sought information regarding the legal status and the nature of operations of "Israeli Courts Authority". "Israeli Courts Authority" is the mysterious entity, which is listed on all purported electronic signatures of judges as both the signer and the certifier.  Such electronic signatures are all determined - "invalid" - by the dedicated software for inspection of electronic signatures on Israeli court records.
in response to FOIA requests, until now, the Administration of Courts refused to provide any information regarding the legal status and the nature of operations of "Israeli Courts Authority".
Judge Vinograd's judgement is a breakthrough in this regard. The judgment determines: 
... the term "Judicial Authority" is not established by law, and "Israeli Courts Authority" is neither the certifying entity, nor the signer of electronic signatures... Such nicknames - both in Hebrew and in English - are merely nicknames, and they do not refer to any lawful entity...
The October 07, 2021 judgment was rendered following clarification by Petitioner Human Rights Alert NGO, filed on October 06, 2021, in response to a previous decision by Judge Vinograd.

Human Rights Alert NGO v Director of the Courts Judge Yigal Mercel (11963-09-21): October 06, 2021 "Clarification" by Petitioner Human Rights Alert NGO


In the Jerusalem District Court                                                                 11963-09-21

Sitting as Court for Administrative Matters


Human Rights Alert NGO (AR)

By Joseph Zernik, PhD

Petitioner


- v -


1. Director of Administration of Courts Judge Yigal Mercel

2. Administration of Courts

3. Administration of Courts FOIA Officer Sharon Saban-Safrai

By State Attorney's Office

Respondents


Clarification by Petitioner


Pursuant to the Hon Court's September 26, 2021 decision, Petitioner files herein its clarification. [1]


  1. Instant petition does not pertain to the "Judicial Authority" at all. Instant petition pertains only to "Israeli Courts Authority".
  2. The difference between the two entities is explained in paragraph 18 of the petition:
18. In order to remove any doubt, it is necessary to distinguish between the two entities - the "Judicial Authority" [הרשות השופטת] and "Israeli Courts Authority".
"The Judicial Authority" -- is not a government entity, but only a "nickname" (as clarified in 
[2] The Israeli Judicial Authority

https://www.gov.il/en/departments/the_judicial_authority/govil-landing-page

3. I.e.: The "Judicial Authority" does not exist as a government entity in the State of Israel, pursuant to Respondents response in the previous petition. In contrast, the mere existence or nonexistence of the "Israeli Courts Authority" as a lawful entity in the State of Israel (government entity, corporation, etc) and its nature, in case it does exist, remain a mystery - both following the previous petition, and following the FOIA request, which is the subject of instant petition.

4. The information that was requested in the FOIA request, subject of instant petition, is not "requests for clarifications by a citizen from state authorities". The information and/that was requested was explicitly and clearly defined.

5. Paragraph 10 of instant petition details the information and/or documents that were requested:
10. Respondents refused to provide any response in the matter of the July 17, 2021 FOIA request (Attachment 1):

"1. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette, which document the establishment of the "Israeli Courts Authority" as a lawful entity of any kind (government entity, corporation, etc) in the State of Israel;

2. Copies of any and all authentic records, or reference in the State Gazette, which document the names and lawful appointment of senior officers of the "Israeli Courts Authority", and

3. Copies of any and all authentic records, such as senior management meeting protocols, which document the conduct of the "Israeli Courts Authority" in the period between January 01, 2018 and the date of response on instant request."
6. The basis for instant petition is in Petitioner's claim that Respondents failed to comply with provisions of the Freedom of Information Act in their response on the FOIA request, which is the subject of instant petition.

7. Petitioner claims that in their response on the July 17, 2021 FOIA request, Petitioners were obligated to provide the requested information and/or documents, pertaining to "Israeli Courts Authority", in case they are in Respondents possession. Alternatively, Petitioners were obligated to reason their denial of the request, or their decision not to provide the requested information and/or documents, pursuant to provision of the Act. For example, in case the requested information and/or documents were not in Respondents possession, they were obligated to deny the FOIA request while stating such fact in their response, reasoning their denial under Article 8(3) of the Act.[2]

8. Instead of providing due, lawful FOIA response, as outlined above, Respondents refused to answer on the FOIA request itself at all. In their response (Attachment 2) they raised claims that have no foundation in provisions of the Freedom of Information Act
a) "I herein response that response on your questions was provided by the Administration of Courts within Administrative Petition 39537-05-20 , filed by you" -- such statement has no foundation in reality. Respondents provided no information pertaining to the "Israeli Courts Authority" in the previous petition.
b) Responses which imply that Respondents claim that Petitioner was barred from filing the FOIA request and/or that Respondents were exempt from answering such FOIA request pursuant to the Freedom of Information Act, following the Hon Court's decision in the previous petition.

9. Therefore, the remedy which is requested in instant petition is a due, lawful response by Respondents, pursuant to the Freedom of Information Act, on the July 17, 2021 FOIA request, subject of which is information and/or documents, pertaining to the nature of the "Israeli Courts Authority".



________________

Human Rights Alert NGO (AR)

By Joseph Zernik, PhD


Tel Aviv, today: 06 October, 2021


    1 The September 26, 2021 Hon Judge Ram Vinograd decision says:


    From responses provided in the previous petition, it emerges that Respondents claim that a lawful entity named the "Judicial Authority" had never been established. For such reason, as well as the reason that the Freedom of Information Act was not meant to provide answers on requests for clarifications by citizens from the authorities, but ascertain that information in its possession be provided, it appears that there is no foundation to instant petition. Under such circumstances, Petitoner shall clarify by Octoober 17, 2021, why the petiton should not be denied.

2  8. A public authority is permitted to deny a request for information under one of the following reasons:...

(3) After taking reasonable measures, it turned out that the information cannot by located, or it is not in its possession.